قابلیت‌های موشکی حزب‌الله و آسیب‌پذیری اراضی اشغالی

7:30 - 22 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۰۱۱
قابلیت‌های موشکی حزب‌الله و آسیب‌پذیری اراضی اشغالی
رژیم صهیونیستی در حالی مدعی تضعیف حزب‌الله شده که مبارزان مقاومت حملات گسترده‌ای را علیه اراضی اشغالی با استفاده از موشک‌های جدید انجام داده‌اند.

خبرگزاری میزان – رژیم صهیونیستی روز‌های ۱۷ و ۱۸ سپتامبر (۲۷ و ۲۸ شهریور) دستگاه‌های ارتباطی را در لبنان منفجر کرده و درپی این اقدام حملات خود را به جنوب این کشور تشدید کرد.

علاوه بر این رژیم صهیونیستی اقدام به ترور سیدحسن نصرالله و تعدادی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان کرده و حملات خود را به مناطق جنوبی لبنان ادامه می‌دهد.

این حملات تاکنون به شهادت و مجروح شدن صد‌ها غیرنظامی منجر شده است.

رژیم صهیونیستی اکنون مدعی شده که توانمندی‌های حزب‌الله را تضعیف کرده است و این ادعا در حالی مطرح می‌شود که رزمندگان مقاومت لبنان به‌طور روزانه عملیات گسترده‌ای را در عمق اراضی اشغالی انجام می‌دهند.

این سلسله عملیات تاکنون خسارت و تلفات قابل توجهی را به صفوف ارتش رژیم صهیونیستی وارد کرده است.

علاوه بر این، ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون در بازگرداندن ساکنان شمال اراضی اشغالی که رسما به‌عنوان یک هدف جنگی تعریف شده، موفق نبوده است.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، در سخنرانی اخیر خود تاکید کرد که توانمندی‌های این جنبش دست‌ نخورده است.

معاون دبیرکل حزب‎الله لبنان، گفت که صهیونیست‌های بیشتری از شمال اراضی اشغالی آواره خواهند شد.

وی همچنین یادآور شد که نظامیان صهیونیست پس از حمله زمینی به لبنان نتوانسته‎اند پیشروی کنند.

رژیم صهیونیستی در موقعیتی دشوارتر از گذشته

به گزارش المیادین، با وجود حملات گسترده، اما صهیونیست‌ها اکنون در موقعیتی حتی دشوارتر از قبل از حملات خود به لبنان قرار گرفته‌اند؛ حزب‌الله مدیریت نظامی خود را جایگزین کرده و زمان کافی برای برنامه‌ریزی، خلاص شدن از شر نقض‌های امنیتی احتمالی و به‌دست گرفتن ابتکار عمل در میدان جنگ را داشته است.

حزب‌الله در حال حاضر حملات موشکی خود را علیه صهیونیست‌ها تشدید می‌کند، ضربات مهمی وارد می‌کند و رژیم صهیونیستی را بار دیگر در برابر افکار عمومی خود در موقعیت شرمساری قرار می‌دهد.

حزب‎الله و محور مقاومت منطقه‌ای اتحادی نیستند که رژیم صهیونیستی بتواند از طریق ترور رهبران ارشد، آن را شکست دهد، علاوه بر این، مبارزان مقاومت همواره برای مبارزه آماده هستند.

حزب‌الله لبنان بدون شک از برتری در میدان و روی زمین و در نبرد رودررو برخوردار است و اگرچه اقدام‌های اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان شاید از نظر تاکتیکی موفقیت‌هایی را به همراه داشته باشد، اما در عمل تاثیر چندانی ندارد.

حتی در کرانه باختری، جایی که صهیونیست‌ها مکررا به اردوگاه‌های آوارگان حمله می‌کنند و با نیرو‌های جوان آموزش‌دیده مواجه می‌شوند که تنها به سلاح‌های سبک مجهز هستند، یگان‌های نیرو‌های ویژه رژیم صهیونیستی مجبورند از پشتیبانی هوایی استفاده کنند.

آن‌ها توانایی پیشروی در یک رویارویی چند جبهه‌ای را ندارند و تا زمانی که محور مقاومت به ابتکار عمل ادامه دهد و به هر نقض فزاینده قوانین بین‌المللی که صهیونیست‌ها مرتکب می‌شوند، با قاطعیت پاسخ دهد، رژیم صهیونیستی با شکست مواجه خواهد شد.

توان موشکی حزب‎الله و استفاده از موشک‌های جدید

به گزارش «بریکینگ دیفنس»، کارشناسان می‌گویند حزب‎الله لبنان حداقل برد مراکز خود را نشان داده و برای اولین بار در هفته‌های اخیر چندین موشک و راکت جدید شلیک کرده است.

درحالی که رژیم صهیونیستی مدعی شده که حزب‎الله در هفته‌های اخیر ضعیف شده، اما این گروه در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی موشک شلیک کرده است؛ به گفته مقام‌های نظامی رژیم صهیونیستی، بیش از ۳ هزار موشک و راکت در دو هفته گذشته از لبنان شلیم شده است.

کارشناسان به‎طور خاص به استفاده حزب‎الله از چندین پرتابه جدید از جمله موشک بالستیک قدر ۱، موشک‌های کروز نور و راکت‌های فادی ۴ و فلق ۲ اشاره کردند؛ براساس بیانیه‌های عمومی، حزب‌الله می‌گوید که ماه گذشته از قدر یک رونمایی و به‌تازگی از آن استفاده کرده است.

یک کارشناس نظامی در این باره، می‌گوید: استفاده از موشک‌های جدید و پیچیده‌تر ازسوی حزب‌الله نشان‌دهنده تشدید تنش و همچنین پیامی سیاسی برای نشان دادن قدرت برای بازدارندگی است.

علاوه بر این، موشک‌های تازه معرفی‌شده «با محموله بیشتر و برد بیشتری» ارائه می‌شوند؛ به‌عنوان مثال، قدر-۱ یک موشک بالستیک هدایت‌شونده با قابلیت حمله عمیق است.

پیتر ویزمن، محقق ارشد موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم، گفت که پس از تشدید نبرد رژیم صهیونیستی با حزب‌الله لبنان، استفاده از موشک‌های جدید احتمالا تلاش این گروه برای «تقابل تنش» است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *