جشن میلاد یازدهمین ستاره آسمان امامت در رادیو

9:26 - 20 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۸۴۲
جشن میلاد یازدهمین ستاره آسمان امامت در رادیو
رادیو به مناسبت سالروز ولادت با سعادت یازدهمین اختر تابناک امامت امام حسن عسکری (ع) ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده است. بیان سیره امام حسن عسکری (ع) و سبک زندگی از نگاه آن امام بزرگوار، الگو گرفتن از زندگی بزرگان، توصیف لقب عسگری، اشعاری پیرامون این امام همام، بررسی یکی از نامه¬های مشهور حضرت (به شیعیان قم) و ... از جمله مباحث این برنامه-هاست.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، شبکه‌های رادیویی برنامه‌های متفاوتی را برای پخش در نظر گرفته‌اند که در این باره می‌توان به «بهار جان»، «صدا بالا»، «نور در آغوش زمین»، «بام تهران»، «اشراق»، «ستاره بارون»، «صبامک»، «روزیِ نو»، «گلخونه»، «پیام زندگی»، «بخوان به نام پروانه، ابومحمد» و «به زندگی سلام کن» اشاره کرد.

رادیو ایران؛ در مسیر به افق نور
شبکه رادیویی ایران برنامه «بهار جان» را با نگاهی به سبک و سیره امام حسن عسگری (ع) روانه آنتن می‌کند. برنامه‌های «راه شب»، «سلام صبح بخیر»، «ایرانشهر» و «خانه و خانواده» به این موضوع اختصاص دارد. برنامه «به افق نور» با حضور حجت تالاسلام محمد پویامفرد به شرح و توصیف توصیه‌های آن امام همام پیرامون مباحث اخلاقی و اجتماعی می‌پردازد. برنامه «گلبانگ» نیز با پخش قطعه «برقصا» اثری از محسن چاوشی این میلاد فرخنده را شاد باش می‌گوید.


رادیو جوان؛ جوان ایرانی سلام
شبکه رادیویی جوان برنامه‌هایی را تدارک دیده است. برنامه «جوان ایرانی سلام» به این مناسبت می‌پردازد. همچنین، برنامه «صدابالا» با محتوای شاد و مهیج شنوندگان را همراهی خواهد کرد. برنامه‌های «اینجاشب نیست» و «جورواجور» به این مناسبت اختصاص دارند.


رادیو فرهنگ؛ آواز ققنوس
«نور در آغوش زمین» عنوان برنامه رادیو فرهنگ است که ضمن بیان و بررسی زندگی امام حسن عسکری (ع) به شرح و توصیف توصیه‌های آن امام همام پیرامون مباحث اخلاقی و اجتماعی خواهد پرداخت. صحبت درباره یکی از نامه‌های مشهور حضرت (به شیعیان قم)، چگونگی آماده‌سازی شیعیان برای پذیرش دوران غیبت و ... از جمله مباحث این برنامه است. برنامه‌های «صبح به وقت فرهنگ»، «هفت کوچه» و «سرزمین من» نیز بخش‌هایی را به میلاد امام حسن عسکری (ع) اختصاص داده است. در برنامه «کتاب فرهنگ» کتابشناسی حضرت مطرح می‌شود و برنامه «ققنوس» به اشعاری پیرامون آن امام همام اشاره می‌شود.


رادیو تهران؛ همسرایی با باغ فردوس
شبکه رادیویی تهران در قالب ویژه برنامه ولادت از ساعت ۲۱:۳۰ با بخش-هایی، چون مدیحه‌سرایی، شعرخوانی و... با حضور کارشناسان به ابعاد شخصیتی و سبک زندگی آن امام بزرگوار می‌پردازد. در روز ولادت برنامه‌های «بام تهران»، «باغ فردوس» و برنامه عصرگاهی به این موضوع اختصاص دارد.


رادیو قرآن؛ نقش امام حسن در جهاد
«اسوه» عنوان برنامه زنده رادیو قرآن است که نگاهی به انتظارات امام حسن عسکری (ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمین رجالی از شیعیان خواهد داشت. همچنین دیگر برنامه این شبکه رادیویی با نام «اشراق» پخش میشود. علاوه بر بخش‌های مختلف از جمله سخنرانی، گزارش مردمی و معرفی کتاب، حجت الاسلام والمسلمین محسن عرفاتی، نقش امام حسن عسکری (ع) در جهاد و مبارزه با ظلم را تبیین و بررسی می‌کند.


رادیو معارف؛ سرور سامرا
برنامه شب میلاد رادیو معارف با نام «ستاره بارون» با محوریت سیره سیاسی و اجتماعی حضرت امام حسن عسکری (ع) به بررسی نامه امام یازدهم به مردم قم و اسحاق بن اسماعیل نیشابوری میپردازد. برنامه «سرور سامرا» با کارشناسی حجت‌الاسلام هادی الیاسی به ترویج سبک زندگی اهل بیت (ع) و الگوپذیری در مدیریت فرهنگی جامعه از پیشوایان اختصاص دارد.
رادیو صبا؛ هنرمندی هنرمندان پیشکسوت
رادیو صبا برنامه «صبامک» را در قالب اجرای نمایش‌های طنز، آهنگ و لطیفه‌گویی تقدیم مخاطبان می‌کند. در این برنامه هنرمندان پیشکسوت همچون امیر پارسی، عباس محبی ومهدی بهنام با آهنگسازی مجتبی تیموری برنامه را اجرا می‌کنند. برنامه عیدانه «صبامک» در شب میلاد راهی آنتن می‌شود. برنامه موسیقی محور کوک آوا با گلچینی از موسیقی و ترانه این مناسبت را گرامی دارد.


رادیو ورزش؛ با عصرانه
برنامه «صبح و ورزش» رادیو ورزش به اندیشه‌های ورزشی امام اشاره دارد و حدیث‌های امام را در مورد ورزش و سلامتی نقل خواهد کرد. همچنین به شرح و توصیف توصیه‌های آن امام همام پیرامون مباحث ورزش و سلامت خواهد پرداخت. برنامه‌های «گلخونه» و «عصرانه» در فضایی شاد و در قالب اجرای نمایش‌های طنز، پخش آهنگ‌های شاد و گفتگو با ورزشکاران پخش خواهند شد.


رادیو سلامت؛ عصری نو
شبکه رادیویی سلامت در برنامه «به زندگی سلام کن» با مشارکت شنوندگان به این پرسش که «آدم امانتداری هستید؟» پاسخ خواهد داد. برنامه نمایشی «خونه زندگی» با تاکید به حدیث امام عسکرى که فرمودند: «گستاخى فرزند بر پدرش در خردسالى، به نافرمانى او در بزرگسالى مى انجامد» می‌پردازد. برنامه «عصری نو» به حدیثی دیگر از امام می‌پردازد. این برنامه با بخشهای مختلف نمایشی و طنزروانه آنتن خواهد شد.


رادیو اقتصاد؛ تبیین سیره فردی امام یازدهم
شبکه رادیویی اقتصاد به مناسبت میلاد در مجله صبحگاهی «روزیِ نو» به تبیین سیره فردی و اجتماعی امام یازدهم (ع) می‌پردازد و درخصوص فضائل اخلاقی و کرامات ایشان گفتگو خواهد کرد.


رادیو نمایش؛ بخوان به نام پروانه
رادیو نمایش به مناسبت ولادت برنامه «بخوان به نام پروانه، ابومحمد» را به نویسندگی معصومه پاکروان و مجری بازیگری علیرضا تابان و صاحبه عظیمی به صورت زنده روی آنتن میرود.


رادیو پیام؛ نوای پیام زندگی
برنامه «پیام زندگی» با موضوع سبک زندگی اسلامی - ایرانی و پیروی از سیره و سبک زندگی امام، خصوصیات و ویژگی‌های ایشان روانه رادیو پیام میشود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *