معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت: ایجاد فضای لازم برای رشد نخبگان از وظایف ماست

14:24 - 17 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۴۳۴
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت: ایجاد فضای لازم برای رشد نخبگان از وظایف ماست
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مهمترین اولویت این معاونت در دولت چهاردهم را فراهم کردن زمینه فرهیختگی دانست و گفت: ایجاد فضای لازم برای رشد و ارتقای اجتماعی برای نخبگان از وظایف این معاونت و شعار ما معنویت، عقلانیت و خلاقیت با تکیه بر اصل دانشجو محوری است.

خبرگزاری میزان - به گزارش وبدا، مسعود حبیبی در مراسم تکریم و معارفه معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت که با حضور وزیر بهداشت در سالن امام جواد (ع) ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به حمایت این معاونت از دانشجویان فعال، خلاق و علاقه‌مند در حوزه‌های فرهنگی و دانشجویی، یادآور شد: تلاش ما این است به جای تصدی گری فرهنگی از دانشجو محوری حمایت کنیم و در این راه از همراهی صاحبنظران و اعضای هیات علمی، بهره‌مند شویم.

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ایجاد اندیشکده در دانشگاه‌ها و حضور دانشجویان در این اندیشکده‌ها در دیدار اخیر ایشان با نخبگان اشاره کرد و گفت: امیدواریم در حوزه فرهنگی و دانشجویی یک اندیشکده فرهنگی و اجتماعی ایجاد کنیم تا از حضور نخبگان، دانشجویان و فرهیختگان برای پیشبرد راهبرد‌ها استفاده کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از تقویت هویت دینی و ملی و ارزش‌های اجتماعی و سبک زندگی ایرانی اسلامی، ترویج فرهنگ گفتگو، تفکر انتقادی و کرسی‌های آزاد اندیشی، توانمندسازی فرهنگی، فکری و مهارتی دانشجویان، تقویت نگاه آسیب شناسانه، راهبردی، راه حل محور و آینده نگر، ترویج فرهنگ عدالت اجتماعی و فعالیت‌های خیرخواهانه و اردو‌های جهادی، ارتقای سلامت روانی، فرهنگی و جسمی دانشجویان، گسترش ورزش همگانی و قهرمانی، حمایت از هنر و فعالیت‌های فرهنگی خلاقانه، ارتقای اخلاق، فرهنگ و رفتار حرفه ای، ترویج همکاری‌های فرهنگی بین المللی و تقویت مشارکت و مسئولیت پذیری اجتماعی از دیگر اولویت‌های این معاونت در دولت چهاردهم یاد کرد.

وی از فرهنگ به عنوان زیربنا و عامل تشکیل هویت فردی و جمعی یاد کرد و گفت: هویت جمعی یک ملت و هویت جمعی آحاد جامعه توسط فرهنگ شکل می‌گیرد. فرهنگ، هویت و راهنمای تصمیم گیری رفتار، عنصر پیوند دهنده و خمیرمایه توسعه اجتماعی و اقتصادی است.

حبیبی دانشگاه‌ها را نه تنها مراکز علمی بلکه مراکزی برای رشد فرهنگی و شکل دادن به شخصیت دانشجویان دانست و گفت: آنچه در دانشگاه می‌آموزیم فقط شخصیت علمی ما نیست بلکه شخصیت فرهنگی، اجتماعی و فردی ما در دانشگاه رشد کرده و در دانشگاه بینش پیدا می‌کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، شهادت سید الشهدای مقاومت سید حسن الله را تسلیت گفت و افزود: سید حسن نصرالله مظلومانه شهید شد و جرم او دفاع از وطن و مسلمانان بود. یک سال تمام است که صهیونیست‌های غاصب، جنایتکار و کودک کش در فلسطین و غزه، مردان و زنان و کودکان را به شهادت می‌رسانند.

وی ادامه داد: متاسفانه در غزه ۵۰ هزار نفر انسان بی گناه به شهادت رسیدند که ۵۰ درصد آن‌ها کودکان هستند. جای تاسف است که دنیا و کشور‌های پیشرفته و توسعه یافته و آن‌ها که مدعی بشردوستی اند، کوچک‌ترین کاری برای جلوگیری از این جنایت نکرده اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *