سی‌ان‌ان: ۷ اکتبر چشم‌انداز عادی‌سازی عربستان و اسرائیل را از بین برد

14:44 - 16 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۱۹۳
سی‌ان‌ان: ۷ اکتبر چشم‌انداز عادی‌سازی عربستان و اسرائیل را از بین برد
چشم‌انداز عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی در حال حاضر و پس از عملیات طوفان‌الاقصی از بین‌رفته و دورتر از همیشه به نظر می‌رسد.

خبرگزاری میزان - همزمان با سالروز عملیات طوفان‌الاقصی، رسانه‌ها از ابعاد مختلف به این عملیات و وضعیت منطقه درپی آن پرداخته‌اند.

پایگاه شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی با اشاره به سالروز عملیات طوفان‌الاقصی نوشت: یک سال بعد از ۷ اکتبر؛ خاورمیانه با بزرگ‌ترین تحول خود در نیم قرن اخیر مواجه است.

پایگاه این شبکه خبری با تاکید بر این موضوع که وضعیت در اراضی اشغالی و فراتر از مرز‌های آن درپی طوفان‌الاقصی تغییر کرده، می‌نویسد: تغییر‌ها پس از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) هم اجتناب‌ناپذیر است.

چشم‌انداز عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی

این گزارش با اشاره به روند عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان، یادآور شد: یک سال پیش به نظر می‌رسید که معماری سیاسی منطقه در آستانه تغییر قابل‌توجهی قرار دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: عربستان و اسرائیل با انگیزه‌های آمریکا بیش از هر زمان دیگری نزدیک به عادی‌سازی تاریخی روابط به نظر می‌رسیدند؛ دیپلماسی و مهارت‌های ماهرانه مورد نیاز برای پیوند چنین توافق پیچیده‌ای در حال پیشرفت بودند.

شبکه سی‌ان‌ان در ادامه به این موضوع تاکید می‌کند که با آغاز عملیات طوفان‌الاقصی چشم‌انداز عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان از بین رفته است.

پایگاه سی‌ان‌ان نوشت: صرف‎نظر از اینکه یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس، حساب می‌کرد که می‌تواند عادی‌سازی را از بین ببرد و آرمان فلسطین را بر اولویت‌های منطقه‌ای برای صلح و یکپارچگی اقتصادی پیش ببرد، در کوتاه‌مدت موفق شد.

این گزارش می‌افزاید: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، تمایلی به شریک شدن در توافقی که روابط خاورمیانه را از سر می‌گیرد، ندارد.

براساس گزارش سی‌ان‌ان، عادی‌سازی بین رژیم صهیونیستی و عربستان که تا قبل از ۷ اکتبر بسیار نزدیک به نظر می‌رسید، در حال حاضر دور از دسترس است؛ این توافقی بود که به باید، رئیس‌جمهور آمریکا، میراثی برای افتخار می‌داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *