بازتاب جهانی سالروز عملیات طوفان‌الاقصی در رسانه‌های بین‌المللی

11:29 - 16 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۱۱۶
بازتاب جهانی سالروز عملیات طوفان‌الاقصی در رسانه‌های بین‌المللی
رسانه‌های جهان همزمان با سالروز آغاز عملیات طوفان‌الاقصی، بار دیگر به این رویداد مهم پرداخته‌اند.

خبرگزاری میزان – ۷ اکتبر، ۱۶ مهر، مصادف با نخستین سالروز آغاز عملیات طوفان‌الاقصی است که معادلات را در منطقه و جهان به نفع گروه‌های مقاومت تغییر داد.

طوفان‌الاقصی از زمان آغاز تاکنون شکست‌های بسیاری را برای رژیم صهیونیستی به همراه داشته به‌گونه‌ای که جنگ این رژیم طی یک سال گذشته نتوانسته در جبران این شکست‌ها نتیجه‌بخش باشد.

رسانه‌های جهان از زمان آغاز عملیات طوفان‌الاقصی به‌طور گسترده‌ای به پوشش این رویداد مهم پرداخته و جریان رسانه‌ای غرب همواره در تلاش بوده تا درباره این رویداد مهم، تبلیغات منفی کرده و روایت رژیم صهیونیستی را درباره آن گسترش دهد.

همزمان با سالروز آغاز عملیات طوفان‌الاقصی بار دیگر رسانه‌ها و فعالان رسانه‌های اجتماعی به این رویداد تاریخی پرداخته‌اند.

اکونومیست: اسرائیل در سالروز ۷ اکتبر با ۲ چالش مواجه است

پایگاه نشریه اکونومیست در گزارشی با اشاره به سالروز طوفان‌الاقصی می‌نویسد که یک سال پس از آغاز این عملیات، خشم در اراضی اشغالی حاکم است.

این رسانه آمریکایی می‌گوید که در حال حاضر و یک سال پس از آغاز طوفان‌الاقصی رژیم صهیونیستی با ۲ چالش مواجه است؛ نخست اختلاف‌های داخلی در اراضی اشغالی و چالش دوم درگیری‌های متعددی است که رژیم صهیونیستی با آن‌ها دست‌‎وپنجه نرم می‌کند.

هاآرتص: شکست ۷ اکتبر همراه اسرائیل خواهد بود

پایگاه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی همزمان با سالروز آغاز عملیات طوفان الاقصی نوشت: شکست وحشتناک ۷ اکتبر همچنان اسرائیل را همراهی خواهد کرد، سال وحشتناکی بود و بزرگترین شکست تاریخ اسرائیل بود.

این رسانه صهیونیستی اذعان کرد: با گذشت یک سال از ۷ اکتبر، اسرائیل به حل‌‎وفصل درگیری با دشمنان خود نزدیک نیست.

پایگاه هاآرتص نوشت: ضربه‌ای که در ۷ اکتبر سال گذشته خوردیم، چندین دهه طول می‌کشد تا از آن خلاص شویم.

این رسانه با تاکید بر اینکه در ۷ اکتبر، سیستم ارتش رژیم صهیونیستی در عرض چند دقیقه سقوط کرد، یادآور شد: یحیی السنوار بیشترین آسیب را به اسرائیلی‌ها وارد کرده است.

مرگ‌بارترین حمله در تاریخ رژیم صهیونیستی

خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی به سالروز آغاز عملیات طوفان‌الاقصی گرداخته و این عملیات را «مرگ‌بارترین حمله در تاریخ اسرائیل» توصیف کرد.

آسوشیتد پرس تاکید کرد که حماسه ۷ اکتبر احساس امنیت صهیونیست‌ها را درهم شکسته و اعتماد آن‌ها را به مقام‌های رژیم صهیونیستی متزلزل کرده و پس‌لرزه‌های آن بعد از یک سال همچنان موج می‌زند.

مرحله‌ای جدید در درگیری رژیم صهیونیستی و حماس

پایگاه نشریه فرانسوی لوموند در گزارشی با اشاره به سالروز آغاز عملیات طوفان‌الاقصی نوشت که این عملیات به مرحله جدیدی از درگیری میان جنبش مقاومت اسلامی حماس و رژیم صهیونیستی تبدیل شد.

شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی

خبرگزاری فرانس ۲۴ در گزارشی به سالروز عملیات طوفان‌الاقصی پرداخته و ۷ اکتبر را مرگ‌بارترین روز در تاریخ رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

این رسانه فرانسوی همچنین به موضوع شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در این عملیات اشاره می‌کند.

روزی سیاه در اراضی اشغالی

شبکه آمریکایی ان‎بی‌سی در گزارشی درباره عملیات طوفان‌الاقصی، روز ۷ اکتبر را روز سیاه توصیف کرده است.

شکست‌های جامع اطلاعاتی و نظامی

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی همزمان با سالروز عملیات طوفان‌الاقصی نوشت: اسرائیل هنوز تحقیقات جامعی را درباره شکست‌های اطلاعاتی و نظامی انجام نداده است که به حماس اجازه داد تا مرگ‌بارترین حمله را انجام دهد؛ نتانیاهو و متحدانش درخواست‌ها را برای بازنگری رد کرده و گفته‌اند که هرگونه محاسبه باید تا پایان جنگ معلق بماند.

۷ اکتبر؛ یادآور شکست برای رژیم صهیونیستی

هرزی هالیوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به‌عنوان روزی یاد کرد که «ما در ماموریت خود برای محافظت از شهروندان اسرائیل شکست خوردیم.»

این مقام ارشد رژیم صهیونیستی خطاب به نظامیان صهیونیست تاکید کرد که ۷ اکتبر فراخوانی برای «درون‌نگری عمیق و به‎رسمیت شناختن شکست‌های ما» است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *