یونیسف: ۱۰۰ کودک لبنانی درپی حمله‌های اسرائیل جان باختند

17:19 - 15 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۰۳۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یونیسف: ۱۰۰ کودک لبنانی درپی حمله‌های اسرائیل جان باختند
کارزار قتل‌عام رژیم صهیونیستی علیه لبنان با تمرکز بر کشتار کودکان این کشور پیش می‌رود.

خبرگزاری میزان – صندوق کودکان ملل متحد United Nations Children's Fund (unicef) در گزارشی جدید به وضعیت بحرانی کودکان در لبنان پرداخته است.

براساس گزارش این آژانس سازمان ملل، بیش از ۶۹۰ کودک در لبنان درپی تشدید حمله‌های رژیم صهیونیستی به لبنان مجروح شدند؛ براساس گزارش وزارت بهداشت عمومی لبنان، تعداد کل کودکان مجروح از سال گذشته تا ۲ اکتبر (۱۱ مهر ۱۴۰۳) به ۸۹۰ نفر رسیده است؛ این رقم از ۲۰ آگوست (۳۰ مرداد) افزایش قابل توجهی داشته است.

ادل خدر، مدیر منطقه‌ای یونیسف اعلام کرد: این درگیری فاجعه‌بار تلفات زیادی را بر کودکان وارد می‌کند؛ پزشکان به ما از درمان کودکان مجروحی می‌گویند که از لحاظ جسمی و روحی رنج می‌برند؛ بسیاری از آن‌ها اضطراب و کابوس‌های مربوط به انفجار را تجربه می‌کنند؛ هیچ کودکی نباید در معرض چنین موقعیت‌های وحشتناکی قرار گیرد.

گزارش جدید یونیسف نشان می‌دهد که شایع‌ترین آسیب‌های گزارش‌شده در میان کودکان شامل ضربه‌های مغزی و آسیب‌های مغزی ناشی از انفجار، زخم‌های ترکش و آسیب‌های اندام، کاهش شنوایی ناشی از انفجار است.

یونیسف یادآوری کرد: در سال گذشته دست‌کم ۱۲۷ کودک کشته شده‌اند که بر اساس آمار وزارت بهداشت عمومی لبنان، بیش از ۱۰۰ مورد از این مرگ‌ها تنها در ۱۱ روز گذشته اتفاق افتاده است.

عمران رضا، معاون هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل و هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه در لبنان، گفت: بحران انسانی در این کشور هر روز در حال افزایش است و از آغاز تشدید تنش‌ها ازسوی اسرائیل در ۲۳ سپتامبر (۲ مهر)، تلفات ناشی از درگیری بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

معاون هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل و هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه در لبنان همچنین تاکید کرد که سیستم‌ها و مراکز بهداشتی از حمله‌های مکرر آسیب دیده‌اند؛ کارکنان سلامت با جانشان سنگین‌ترین بهای را می‌پردازند؛ نظام سلامت در آستانه فروپاشی است.

وی در بیانیه‌ای همچنین خواستار حمایت جوامع عربی و بین‌المللی شد و بیان کرد که استفاده از دیپلماسی برای محافظت از کارکنان بهداشتی و غیرنظامیان و برقراری آتش‌بس حیاتی‌تر از همیشه است.

براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، دست‌کم ۷۷ کارمند بهداشتی در لبنان از ۸ اکتبر سال گذشته (۱۶ مهر ۱۴۰۲) تا ۴ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۳ مهر ۱۴۰۳) کشته شده‌اند که ۲۸ نفر از آن‌ها در یک دوره ۲۴ ساعته از ۲ تا ۳ اکتبر (۱۱ تا ۱۲ مهر) بوده است.

حدود هزار و ۹۰۰ نفر از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) توسط رژیم صهیونیستی در لبنان به شهادت رسیده‌اند که اکثریت آن‌ها در هفته‌های اخیر بوده است؛ بمباران رژیم صهیونیستی علیه این کشور حدود ۱.۲ میلیون نفر را آواره کرده است، زیرا مردم برای فرار از جنوب لبنان تلاش می‌کنند.

سازمان‌های پیشرو بشردوستانه و حقوق بشر خواستار آتش‌بس فوری در لبنان شده‌اند، زیرا رژیم صهیونیستی همچنان به جنگ رو به گسترش خود در منطقه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *