بررسی انتشار فصل جدید ۳ سریال شناخته‌شده/ دنباله‌دارهای پر سروصدا

15:04 - 15 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۰۰۲
بررسی انتشار فصل جدید ۳ سریال شناخته‌شده/ دنباله‌دارهای پر سروصدا
در هفته‌های اخیر فصل‌های جدید برخی از سریال‌هایی که برای مخاطبان شناخته‌شده هستند، منتشر شده‌اند. 

خبرگزاری میزان - میلاد نجفی؛ مدت‌هاست که سریال‌سازی به یک صنعت قدرتمند تبدیل شده است. شاید روزگاری بود که این بخش، زیر سایه سینما قرار داشت و تراکنش مالی و اخباری که حولش وجود داشت، در حد و اندازه سینما نبود، اما حالا باید اعتراف کنیم که این حوزه گوی سبقت را از سینما ربوده و با بودجه‌های سرسام‌آور و البته مخاطبان گسترده، پرچم‌دار حوزه آثار نمایشی است. 

سالانه صدها سریال در کشورهای مختلف ساخته می‌شود که هرکدام بسته به کیفیت و البته پیوست تبلیغاتی‌شان مخاطبانی دارند. تعدادی از این آثار صرفا برای یک فصل تولید و پخش می‌شوند و بخشی هم در فصل‌های بعدی ادامه یافته و دنباله‌دار می‌شوند. در این گزارش صرفا به تعداد از سریال‌هایی که برای مخاطبان شناخته‌شده‌تر هستند و این روزها پخش فصل جدیدشان آغاز شده است، اشاره می‌کنیم. 

«ارباب حلقه‌ها»؛ یک نوستالژی پرریسک
به جرات می‌توان گفت که کمتر عشق سینمایی را سراغ داریم که سه‌گانه به یادماندنی «ارباب حلقه‌ها» ساخته پیتر جکسن را ندیده باشد. تری‌لوژی جکسون یکی از پرفروش‌ترین و پرافتخارترین‌های صنعت سینماست. سال‌ها بعد خبر ساخت سریالی در دنیای «ارباب حلقه‌ها» منتشر شد. این مجموعه که به دست شورانرهایش جی. دی. پین و پاتریک مک‌کی برای سرویس پخش اینترنتی آمازون پرایم ویدئو ساخته شده است، داستان دوران دوم سرزمین میانه را روایت می‌کند که هزاران سال پیش از هابیت و ارباب حلقه‌های تالکین جریان دارد. 

تولید این مجموعه بر عهده آمازون استودیوز با مشارکت نیو لاین سینما بوده است. فصل نخست آن شامل هشت قسمت بود که آخرین قسمتش در اکتبر همان سال نمایش داده شد و به گفته آمازون، پربیننده‌ترین مجموعه اورجینال شبکه پرایم ویدئو بوده است. این فصل به‌طور کلی نقدهای مثبتی را از سوی منتقدان دریافت کرد، به‌ویژه بابت جلوه‌ها و طرح‌ها، اما نویسندگی و روند کند داستانی مورد نقد قرار گرفت. امتیاز نسبتا پائین این سریال در imdb تاحدودی نشان‌گر اقبال ضعیف مخاطبان است. این‌روزها فصل دوم این مجموعه گران‌قیمت در حال پخش است. 

«اسب‌های آرام»؛ کمی متفاوت
سریال «اسب‌های آرام» اولین‌بار در سال۲۰۲۲ منتشر شد. شاید اولین نکته‌ای که درباره این مجموعه به چشم بیاید حضورگری اولدمن بازیگر شناخته‌شده بریتانیایی در آن باشد. این مجموعه تلویزیونی در ژانر مهیج جاسوسی است که بر اساس رمانی به همین نام از میک هرون ساخته شده است. وبگاه راتن تومیتوز بر اساس بررسی ۳۵ منتقد امتیاز ۹۴درصد با میانگین نمره ۷٫۷ از ۱۰ را به این مجموعه داده است. 

اجماع منتقدان این وب‌سایت می‌گوید: «اسب‌های آرام ژانر جاسوسی را با اجازه دادن به گروه جاسوسانش تازه می‌کند وگری اولدمن یک کلاس پیشرفته با اقتدار شلختگی ارائه می‌دهد». در مجموع نقدهای متاکریتیک، این مجموعه بر اساس نظر ۱۹ منتقد دارای میانگین نمره ۷۷ از ۱۰۰ است که نشان‌دهنده «بررسی‌های عموماً مطلوب» است. 

درباره این سریال می‌توان گفت که تلورانس کیفی در روند داستان به خوبی دیده می‌شود و اگر مخاطب آن باشید، احتمالا بین فصل‌های مختلف آن تفاوت‌هایی را متوجه شوید. فصل چهارم «اسب‌های آرام» این روزها در شش قسمت در حال انتشار است. 

«پادشاه تالسا»؛ مافیای کوچک
سیلوستر استالونه ستاره چند دهه قبل هالیوود که حالا در سال‌های پایانی دهه هفتم زندگی‌اش قرار دارد، دو سال قبل با «پادشاه تالسا» وارد تجربه جدیدی در عرصه سریال‌های خانگی شد. این یک مجموعه تلویزیونی درام و جنایی آمریکایی است که توسط تیلور شریدان همراه با ترنس وینتر برای کمپانی پارامونت پلاس ساخته شده است. این سریال با بازی سیلوستر استالونه در نقش یک کاپوی مافیایی است که به تازگی از زندان خارج شده و به تالسا فرستاده شده است، جایی که او تلاش می‌کند یک سازمان جنایتکار را راه‌اندازی کند. 

در وب‌سایت جمع‌آوری بررسی نقد راتن تومیتوز، بر اساس ۳۹ بررسی، دارای امتیاز ۷۷ درصد تاییدیه و میانگین امتیاز ۶٫۵ از ۱۰ را گزارش کرده است. در متاکریتیک، میانگین وزنی دارد. امتیاز ۶۵ از ۱۰۰ بر اساس ۲۳ منتقد، نشان دهنده «بررسی‌ها عموما مطلوب» است. سریال «پادشاه تالسا» در فصل اولش تا حد قابل قبولی مخاطبان را راضی کرد و حالا با آغاز انتشار فصل دوم، تلاش دارد که مسیر خودش را ادامه دهد. 


انتهای پیام/


برچسب ها: سریال خارجی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *