برخورد خشونت‌بار پلیس کشور‌های غربی با اعتراض‌های حمایت از فلسطین

11:07 - 15 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۹۱۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
برخورد خشونت‌بار پلیس کشور‌های غربی با اعتراض‌های حمایت از فلسطین
کشور‌های غربی به‌عنوان متحدان رژیم صهیونیستی با استفاده از نیروهای گسترده پلیس، گاز اشک‌آور و ماشین‌های آبپاش به رویداد‌های برگزارشده در اعتراض به یک‌ساله شدن جنگ غزه واکنش نشان دادند.

خبرگزاری میزان – برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای برگزاری تجمع‌ها و رویداد‌ها برای اعتراض به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در یک‌سالگی این رویداد جنایت‌کارانه در سراسر جهان انجام شده و در برخی از کشور‌ها این رویداد‌های اعتراضی در محکومیت رژیم صهیونیستی و متحدانش برگزار شده است.

انگلیس، استرالیا، آمریکا، آلمان، فرانسه و کانادا به‌عنوان متحدان اصلی رژیم صهیونیستی و از اصلی‌ترین شرکای این رژیم در جنایت‌های یک سال گذشته علیه غزه، در روز‌های اخیر با اطلاع‌رسانی‌ها و برنامه‌ریزی‌های متعدد برای برگزاری تجمع‌های اعتراضی در حمایت از فلسطین مواجه شده‌اند؛ این در حالی است که کشور‌های یادشده پیشتر دست به سرکوب گسترده این اعتراض‌ها زده و محدودیت‌های مختلفی را برای جلوگیری از برگزاری آن‌ها به‌ویژه در دانشگاه‌ها اعمال کردند.

برنامه‌ریزی رویداد‌های یادشده نشان می‌دهد که روز‌های ۵ تا ۱۰ اکتبر (۱۴ تا ۱۹ مهر) زمانی است که معترضان به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه قصد دارند موضع‌گیری خود را به تداوم جنایت‌های این رژیم و همراهی برخی از کشور‌های غربی با آن اعلام کنند.

در عین حال، برگزارکنندگان این رویداد‌ها قصد دارند یاد و خاطره قربانیان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در لبنان را نیز گرامی بدارند؛ جنایت‌هایی که طی ۲ هفته حدود ۲ هزار قربانی و ۱۰ هزار مجروح برجای گذاشت.

وجه مشترک رویداد‌های اعتراضی پیشین به‌ویژه در بهار گذشته ازجمله تجمع، تظاهرات و راهپیمایی در مکان‌های مختلف از جمله در دانشگاه‌ها در حمایت از فلسطین برخورد خشونت‌بار پلیس کشور‌های غربی محل برگزاری این رویداد‌ها بوده است؛ این کشور‌ها در ادامه از طریق اعمال محدودیت‌های متعدد و تدابیر سختگیرانه‌تر تلاش کردند مانع از برگزاری چنین رویداد‌هایی شوند.

 

برخورد خشونت‌بار پلیس کشور‌های غربی با اعتراض‌های حمایت از فلسطین

رشته تظاهرات حمایت از فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه در آستانه یک ساله شدن این جنایت‌ها در سایه حمایت و پشتیبانی کشور‌های غربی از روز ۵ اکتبر (۱۴ مهر) در سراسر جهان آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود که این رویداد‌های اعتراضی در روز دوشنبه، همزمان با سالگرد آغاز جنگ یک‌ساله علیه غزه به اوج برسد.

جنگ یادشده از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۴۲ هزار قربانی و بیش از ۱۰۰ هزار مجروح برجای گذاشته و نوار غزه را به بزرگ‌ترین گورستان دسته جمعی جهان تبدیل کرده است.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه تا ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) در سراسر جهان ادامه خواهد داشت.

در حالی که لندن، پایتخت انگلیس شاهد حضور بیش از ۴۰ هزار معترض به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در جریان برپایی تظاهراتی اعتراضی بود، هزاران نفر از حامیان فلسطین و مخالفان تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه در پاریس، رم، مانیل، جاکارتا، دوبلین، استکهلم، بازل، واشنگتن، نیویورک، برن، دهلی، کپنهاگ و کیپ تاون راهپیمایی کردند.

معترضان حاضر در رویداد‌های یادشده ضمن تاکید بر مخالفت با اقدام‌های جنایت‌کارانه، ضدبشری و تجوزکارانه رژیم صهیونیستی در غزه، نگرانی خود را از اقدام‌های این رژیم در گسترش درگیری‌ها درپی حمله به لبنان، سوریه و یمن اعلام کردند.

تجمع‌ها و رویداد‌های اعتراضی در حمایت از فلسطین در کشور‌های غربی به‌عنوان حامیان رژیم صهیونیستی در جنایت علیه غزه و شرکای آن، با سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس مواجه شد.

پلیس در محل‌های مختلف برگزاری تظاهرات حامیان فلسطین با اعمال اقدام‌های محدودکننده تلاش کرد تا مانع سر دادن شعار و حمل پلاکارد‌های اعتراضی شده و مسیر تظاهرات معترضان را با هدف خاتمه دادن به اعتراض‌ها مسدود کند.

پلیس رم، پایتخت ایتالیا برای متفرق کردن حامیان فلسطین از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آبپاش استفاده کرد؛ رسانه‌های محلی اعلام کردند که بر اثر خشونت پلیس رم، شماری از معترضان زخمی شدند.

در لندن، پایتخت انگلیس نیز تظاهرات حامیان فلسطین با مداخله پلیس به فضایی متشنج تبدیل شد؛ پلیس متروپولیتن لندن اعلام کرد که دست‌کم ۱۷ نفر از معترضان را دستگیر کرده است.

پلیس متروپولیتن همچنین مدعی شد، دستگیرشدگان به نقض نظم عمومی و آنچه حمایت از یک سازمان ممنوعه خوانده شد، متهم هستند.

 

برخورد خشونت‌بار پلیس کشور‌های غربی با اعتراض‌های حمایت از فلسطین

در شهر‌های مختلف آلمان از جمله برلین و شهر شمالی هامبورگ نیز تظاهرات‌کنندگان خواستار توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه شدند؛ این رویداد‌ها در حالی برگزار شد که پلیس اقدام به افزایش شمار نیرو‌های خود کرده بود؛ به‌عنوان مثال، ۵۰۰ افسر پلیس در برلین در جریان برگزاری رویداد اعتراضی در حمایت از فلسطین در خیابان محل برگزاری، مستقر شدند.

تظاهرات‌کنندگان آلمانی، از خشونت پلیس علیه معترضان طرفدار فلسطین انتقاد کردند و این امر سبب درگیری میان پلیس و تظاهرات‌کنندگان شد؛ براساس اعلام پلیس برلین، یکی از معترضان به اتهام آنچه سردادن شعار ممنوعه خواند شد، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

شمار معترضان به جنگ غزه بازداشت‌شده در برلین، براساس اعلام پلیس این شهر به ۱۰ نفر رسید.

براساس گزارش‌ها، تظاهرات مسالمت‌آمیز حامیان فلسطین در برخی از شهر‌های آلمان با مداخله پلیس متشنج شد؛ پلیس آلمان پیش‌تر نیز به خانه حامیان فلسطین یورش برده بود.

در واشنگتن، حدود ۳ هزار نفر در مقابل کاخ سفید، جایی که تظاهرات اعتراضی به خشونت پلیس آمریکا درپی قتل جورج فلوید به دست افسران پلیس ایالت مینه‌سوتا در سال ۲۰۲۰ برگزار شد، تجمع اعتراضی برپا کرده و خواستار خاتمه یافتن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و پایان یافتن حمایت‌های آمریکا از این رژیم شدند.

براساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، یک شهروند آمریکایی روز شنبه در جریان تظاهرات حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید، اقدام به خودسوزی کرد؛ اگرچه هویت او مشخص نشده است، اما وی هنگام اقدام به خودسوزی فریاد زد که یک خبرنگار حامی فلسطینی و خواستار پایان یافتن جنایت‌ها علیه غزه است.

برخی از شاهدان اعلام کردند که فرد موردنظر خبرنگار شبکه سی‌‌بی‌اس است که شبکه متبوعش وی را به دلیل انتشار اخبار غزه تحت فشار قرار داده بود؛ وی اکنون در بیمارستان بستری است.

تاکنون چهار نفر در آمریکا در اعتراض به حمایت واشنگتن از جنگ در نوار غزه دست به خودسوزی زده‌اند.

سیدنی، بریزبن و ملبورن استرالیا نیز شاهد برگزاری تظاهرات اعتراضی در حمایت از فلسطین بودند؛ این در حالی است که در روزهای گذشته نیز گزارش‌‎های متعددی از برخورد خشونت‌بار پلیس استرالیا با حامیان فلسطین منتشر شده بود.

معترضان ضمن انتقاد شدید از سیاستمداران استرالیا در حمایت از جنایت‌های یک‌ساله رژیم صهیونیستی علیه غزه، خواستار توقف این روند شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *