دنیامالی: تلاش می‌کنیم در مشهد میزبان تیم ملی قطر باشیم/ باید رشته‌هایی مانند چوگان و زورخانه‌ای را توسعه دهیم

16:40 - 14 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۸۳۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
دنیامالی: تلاش می‌کنیم در مشهد میزبان تیم ملی قطر باشیم/ باید رشته‌هایی مانند چوگان و زورخانه‌ای را توسعه دهیم
وزیر ورزش و جوانان گفت: ما باید رشته‌های ورزشی هم‌چون ورزش زورخانه‌ای، چوگان، تیراندازی و سوارکاری را توسعه دهیم و به آن توجه کنیم.

خبرگزاری میزان - احمد دنیامالی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای جبهه مقاومت که با حضور جامعه ورزش در زورخانه شهدای کن برگزار شد، اظهار داشت: این جنایاتی که رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان انجام می‌دهد، وظیفه همه مسلمانان است که از مظلومان عالم دفاع کنند. مردم برابر این زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی وظیفه داشتند که دفاع کنند. بعد از آن اقدامات ترور در ایران و شرایطی که منجر به شهادت سید حسن نصرالله شد، وظیفه داشتیم که دفاع کنیم. 

وی گفت: این دفاع پاسخ کوچکی بود که نقش بازدارندگی خودش را داشته باشد. جنگ‌طلب نیستیم، اما اگر کشوری بخواهد به ما تجاوز کند، پاسخ دندان‌شکن می‌دهیم. جامعه ورزش هم وظیفه دارد از کاری که نیرو‌های مسلح انجام دادند، حمایت کند. در اقتدار ایران همین بس که وقتی حملات موشکی به رژیم صهیونیستی داشتیم، روز بعد از آن به همراه رئیس جمهور به قطر رفتیم و مذاکرات خوبی با کشور‌ها داشتیم.

وزیر ورزش تصریح کرد: بعد از آن نماز جمعه به امامت رهبر انقلاب برگزار شد. در جایی که همه در پناهگاه‌ها هستند، مقام معظم رهبری نه تنها به پناهگاه نرفتند، بلکه نماز جمعه را با حضور پرشور مردم اقامه کردند. پس از آن عراقچی وزیر امور خارجه به لبنان و سوریه سفر کرد. همه این‌ها نشان از اقتدار ایران اسلامی است. مشی ورزشکاران ما پهلوانی و دفاع از مظلومان است که امروز هم این مراسم را به یاد شهیدان نصرالله و نیلفروشان برگزار می‌کنیم و جامعه ورزش هم در کنار مردم ایران خواهد بود.

وزیر ورزش درباره شرایط ورزش زورخانه‌ای افزود: این ورزش از دو جهت اهمیت دارد اول اینکه ورزش بومی و تمدنی ما است و از دیرباز ریشه‌اش در ایران است. این ورزش آیینی، مشی پهلوانی دارد و مرام و جوانمردی و مردانگی و ترویج اخلاق در وجود آن است. اقدامات خوبی انجام شده، اما کافی نیست. در خیلی از کشور‌ها که مسابقه برگزار می‌کنیم، ورزشکاران سایر کشور‌ها مدال طلا می‌گیرند و پیشرفت خوبی داشته‌اند، ولی باید بیشتر کار کنیم. البته بیشتر از اینکه نیاز داشته باشیم در دنیا کارمان را انجام دهیم، باید این رشته را در داخل کشور مخاطب‌پذیر کنیم. این رشته و همچنین چوگان و چند رشته اصلی جزو رشته‌هایی هستند که یک توجه و کار خاصی باید برای آن‌ها انجام بدهیم.

دنیامالی همچنین درباره برگزاری مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه تختی که برای اولین بار انجام می‌شود و همچنین آخرین وضعیت ورزشگاه‌های کشور اظهار کرد: ما یک انباشتگی در موضوع استادیوم‌ها داشتیم. اشکال کار این جا بود که هر کسی مسئولیت را متوجه مجموعه دیگری می‌دید. ما این را یک واحد کردیم. یعنی ادارات کل، باشگاه‌ها، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش یک مجموعه هستند. قرار شد که دست به دست هم بدهیم تا در موضوعات مختلفی همچون چمن، سکو و نور شرایط مناسب و در شأن مردم ایران و فوتبال کشور داشته باشیم. باید استاندارد‌های AFC را رعایت کنیم. امیدوارم در آینده شاهد این باشیم که استادیوم‌ها با کیفیت‌تر شده باشد.

وی درباره دعوت از مسئولان قطری برای حضور در ایران و تماشای بازی ایران و قطر گفت: خیلی از دشمنان ما تلاش می‌کنند که این بازی برگزار نشود. در ملاقاتی که با وزیر ورزش قطر داشتم، متوجه شدم او مدیر دو سه باشگاه بوده و از آن‌ها برای حضور در ایران دعوت کردم. امروز هم به روابط بین‌الملل گفتم که به صورت کتبی دعوت کنند. ما تلاش می‌کنیم که ۲۴ مهر در مشهد پذیرای قطر باشیم که امیدوارم با پیروزی تیم کشورمان همراه باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *