دادگستری خراسان شمالی به حل مشکلات دو مجموعه تولیدی ورود کرد

13:06 - 14 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۷۶۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادگستری خراسان شمالی به حل مشکلات دو مجموعه تولیدی ورود کرد
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از دو واحد تولیدی در شهرستان بجنورد بازدید و به حل مشکلات آن‌ها ورود کرد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الإسلام والمسلمین براتی‌زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در بازدید از دو مجموعه واحد تولیدی در شهرستان بجنورد گفت:هدف دستگاه قضایی همواره حمایت مؤثر از واحد‌های تولیدی، سرمایه گذاران و کارآفرینان بوده و خواهد بود؛ لذا این بازدید هم در راستای چنین هدفی صورت پذیرفت تا با استفاده از کلیه ظرفیت‌های قانونی و همچنین بکارگیری قابلیت‌ها و توانمندی‌های دستگاه‌های اجرایی ذیربط حتی الامکان بخشی از موانع و محدودیت‌هایی که در مسیر تولید وجود دارد، مرتفع و این روند تسهیل و تسریع شود.

وی افزود: روالی که دستگاه قضایی طی چند سال اخیر در پیش گرفته عمدتا حول این محور متمرکز شده که تمامی درخواست‌ها با حساسیت مضاعف و به دقت مورد بررسی قرار گیرد و به همین اعتبار در قالب موارد با دعوت از تولیدکنندگان و مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با دستورکار ابعاد مشکلات مبتلابه به صورت میدانی و نیز طی نشست‌های اختصاصی رسیدگی می‌شود و سپس تلاش می‌شود راه کار‌های اجرایی مناسبی برای برون رفت از وضعیت پیش رو در نظر گرفته شود.

وی افزود: در جریان این بازدید نیز مشکلات دو مجموعه تولیدی که در حوزه تولید فراورده‌های لبنی و میوه خشک کنی و بازیافت لاستیک فرسوده فعالیت داشتند، با حضور تولیدکنندگان و مسئولان قضایی و اجرایی ذی ربط مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده گفت: بنا به اظهارات مدیر واحد تولیدکننده پودر لاستیک (محصول صادراتی) به علت وجود برخی موانع از قبیل قطعی برق و نیز مسائل مالیاتی و همچنین اعمال محدودیت‌های مرتبط با تعهدات ارزی مدت ۵ ماه است که فعالیت‌ها کاهش و مجموعه تولیدی به حالت نیمه تعطیل درآمده و تعدیل نیرو از ۵۰ نفر به ۱۰ نفر از تبعات این مسأله به شمار می‌رود.

وی افزود: تولیدکننده پیشنهاد داده تعهدات مذکور (ارزی) از نصاب ۶۰ درصد به ۳۰ درصد کاهش و صادرات دارای ارزش ریالی زیر ۵۰۰ هزار دلار در سال از شمول مقررات یاد شده معاف شود که با توجه به ماهیت موضوع مطروحه (سطح کشوری و ملی) مقرر شد مراتب از طریق مکاتبه با دادستان کل کشور تا حصول نتیجه پیگیری شود.

وی در خصوص مشکلات مبتلابه شرکت تولیدکننده فراورده‌های لبنی ماه کیان نیز گفت:در حال حاضر تجهیزات این واحد تولیدی که بنا به اعلام تولیدکننده روزانه بیش از ۱۰ نیروی انسانی از جمله مددجویان زندان در آن مشغول به فعالیت هستند؛ به علت بدهی بانکی از سوی اداره کل ثبت توقیف شده و همچنان در مرحله عملیات اجرایی (مزایده) به سر می‌برد.

وی با اشاره به اعتراض تولیدکننده به قیمت تعیین شده توسط کارشناس ارزیاب تصریح کرد: با دعوت از مدیرعامل بانک عامل و سایر اشخاص حقوقی، مشکلات این واحد تولیدی بزودی از مجرای برگزاری نشستی اختصاصی و انجام مذاکرات و گفتگو‌های مقتضی، پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *