۶۰ محکوم مالی مهریه و نفقه خراسان شمالی در سال جاری آزاد شدند

15:53 - 07 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۴۷۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۶۰ محکوم مالی مهریه و نفقه خراسان شمالی در سال جاری آزاد شدند
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از آزادی ۶۰ محکوم مالی مهریه و نفقه در استان طی سال جاری خبر داد.

خبرگزاری میزان-حجت‌الإسلام والمسلمین براتی زاده صبح امروز در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی با اشاره به داده های آماری طی شش ماهه نخست سال‌ جاری،تصریح کرد:از ۱۱۸ نفر محکوم علیه دارای بدهی مالی که به موجب حمایت های مالی ستاد دیه استان و خیرین آزاد شده اند، تعداد ۶۰ نفر در ردیف بدهکاران مالی حوزه خانوده بودند و از حیث عجز از پرداخت مهریه و نفقه به زندان های استان معرفی شده بودند و پیش تر در بازداشت به سر می بردند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت:متأسفانه در حال حاضر مسأله مهریه و میزانی که در بین خانوده ها در این خصوص در نظر می گیرند و تعیین می شوند علاوه بر اینکه در جامعه تحت عنوان یک نگرانی عمده به شمار می رود؛به لحاظ آثار و تبعاتی که در ابعاد مختلف در بر دارد، به یک معضل اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است.

وی گفت: تعداد ۴۶ نفر از مددجویان آزاد شده، بابت عدم استطاعت مالی در پرداخت مهریه و ۱۴ نفر هم از جهت عدم توانایی در تأدیه نفقه، محبوس بودند.

به گفته‌ رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی هم اکنون تعداد ۱۳۵ نفر محکوم مالی همچنان در زندان‌های خراسان شمالی در حبس هستند که منتظر دریافت کمک‌های مالی از دستان پرمهر و عطوفت هم استانی‌های عزیز است.

وی تصریح کرد: تعداد ۴۰ نفر از این مددجویان (در بند)، به علت بدهی مالی (با موضوع نفقه و مهریه) کماکان در زندان به سر می‌برند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *