استرالیا به‌دنبال ممنوع کردن تجمع‌های حمایت از فلسطین

12:26 - 11 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۳۳۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
استرالیا به‌دنبال ممنوع کردن تجمع‌های حمایت از فلسطین
دولت استرالیا اعلام کرد که قصد دارد برگزاری رویدادهای مربوط به سالگرد جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه را ممنوع کند.

خبرگزاری میزان – آنتونی آلبانیز، نخست‌وزیر استرالیا به حامیان فلسطین درباره برگزاری مراسم به مناسبت سالگرد جنگ رژیم صهیونیستی غزه هشدار داد و مدعی شد که پلیس به دنبال ممنوع کردن این رویداد است.

به گزارش الجزیره، نخست‌وزیر استرالیا در آستانه سالگرد جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، خواستار لغو رویداد‌ها و تظاهرات در حمایت از فلسطینی‌ها شد؛ این در حالی است که گروه‌ها و نهاد‌های متعددی در حال برنامه‌ریزی برای برپایی رویداد‌هایی به مناسبت یک ساله شدن جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه هستند.

آلبانیز ادعا کرد: برگزاری رویداد‌ها در حمایت از فلسطین در ۷ اکتبر بسیار تحریک‌آمیز خواهد بود؛ ما باید انسجام اجتماعی را در کشور چندفرهنگی خود ارتقا دهیم.

این اظهارات نخست‌وزیر استرالیا پس از آن مطرح شد که پلیس نیوساوت‌ولز در درخواستی خطاب به دادگاه عالی خواستار ممنوعیت برگزاری رویداد‌ها در حمایت از فلسطن شد.

این در حالی است که براساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است که مراسمی با عنوان «عزاداری برای ۱۲ ماه نسل‌کشی و تروریسم» در این ایالت برگزار شود؛ ضمن اینکه تجمع دیگری برای حمایت از فلسطینی‌ها در ۶ اکتبر (۱۴ مهر) نیز برنامه‌ریزی شده است.

سازمان‌دهندگان رویداد‌ها در حمایت از فلسطین ممنوعیت برگزاری رویداد‌ها در حمایت از فلسطین را حمله به حقوق اساسی خوانده و اعلام کردند: بیشتر مردم کشور با همدستی استرالیا در نسل‌کشی اسرائیل مخالف هستند و چنین ممنوعیت‌هایی سبب انحراف این واقعیت نمی‌شود.

تلاش برای ممنوعیت رویداد‌های در حمایت از فلسطین به دنبال بحث‌ها بر سر نمایش پرچم حزب‌الله لبنان در اعتراض‌های اخیر حامی فلسطین در ملبورن و سیدنی صورت گرفت.

پلیس نیوساوت‌ولز پیشتر اعلام کرد که یک زن ۱۹ ساله را به اتهام حمل پرچم حزب‌الله در سیدنی در روز یکشنبه بازداشت کرد؛ ضمن اینکه افسران پلیس ایالت نیوساوت‌ولز در همان روز در جریان یک تظاهرات حمایت از فلسطین و لبنان، به صورت یک کودک ۱۳ ساله و ۲ نفر دیگر گاز اشک‌آور پاشیدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *