طغیان‌رودخانه هلیل جیرفت بر اثر بارش شدید باران/جانباختن ۹ نفر درپی وقوع سیل

18:57 - 09 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۹۵۸
طغیان‌رودخانه هلیل جیرفت بر اثر بارش شدید باران/جانباختن ۹ نفر درپی وقوع سیل
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان از طغیان‌رودخانه هلیل جیرفت بر اثر بارش شدید باران و جانباختن تعدادی از گردشگران مستقر در حاشیه رودخانه خبر داد.

خبرگزاری میزان - رضا فلاح؛ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با اعلام خبر طغیان‌رودخانه هلیل جیرفت بر اثر بارش شدید باران، تصریح کرد: ساعت ۱۷:۱۵ امروز نهم مهرماه، بر اثر طغیان رودخانه‌های هلیل‌رود در جیرفت، تعدادی از گردشگران که در حاشیه رودخانه اتراق داشتند، دچار حادثه شدند.

وی افزود: با اعلام این گزارش، سریعا ۱۰ تیم امدادی هلال‌احمر کرمان به محل اعزام و بلافاصله عملیات جست‌وجو و نجات آغاز شد و امدادگران توانستند جان یکی از گردشگران را نجات دهند.

فلاح تصریح کرد: طبق گزارش‌های دریافتی از محل حادثه، پیکر ۷ گردشگر مفقودی با تلاش امدادگران از آب بیرون کشیده شده است. ۷ گردشگر نیز مفقود هستند.

وی تاکید کرد: تلاش‌ها برای پیدا کردن سایر افراد مفقود شده همچنان ادامه دارد.

وی گفت: در حال حاضر تیم‌های امدادی هلال‌احمر عنیرآباد، کهنوج و جیرفت در محل حادثه و در عملیات جست‌وجوی مفقودین حضور دارند.

احمد بلندنظر، فرماندار جیرفت با اعلام خبر افزایش شمار جانباختگان سیل در جیرفت تصریح کرد: اکنون ۹ نفر فوت شده و هشت نفر مفقود هستند و تلاش برای یافتن دیگر مفقودان ادامه دارد. 

وی با بیان اینکه به غیر از یک نفر همگی اتباع افغان هستند افزود: این اتباع به صورت خانوادگی در باغ کار می‌کردند و کودکان آن‌ها برای آب تنی به داخل رودخانه رفته بودند که بر اثر بارندگی در بالا دست رودخانه سیلاب ایجاد شده و این اتفاق رخ می‌دهد.

گفتنی است، والدین کودکان و صاحب باغ برای نجات کودکان اقدام می‌کنند و در این حین آن‌ها هم غرق می‌شوند که جسد ۶ نفر تاکنون پیدا شده و هشت نفر هم ناپدید هستند. صاحب باغ ٢ نفر را هم نجات داد و در حین نجات سومین نفر، خودش غرق شد.

وی افزود: هشدار هواشناسی برای شهرستان جیرفت نداشتیم و بارندگی در ۳۰ کیلومتر بالاتر رخ داده است.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *