گفت‌وگو|

شهادت سید حسن نصرالله بیدار کننده جامعه جهانی است

10:04 - 09 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۶۷۰
شهادت سید حسن نصرالله بیدار کننده جامعه جهانی است
یک کارشناس علوم قرآنی، شهادت سید حسن نصرالله را زمینه‌ساز بیداری جامعه جهانی نسبت به ظلم دانست و شهادت در راه خدا را انتخاب انسان‌های بزرگ دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حمید سیلابی در گفت‌وگو با میزان درباره شهادت شهید سید حسن نصرالله و نامگذاری روزی با عنوان همبستگی با مردم و کودکان فلسطینی گفت: نهم مهر ماه را روز همدردی و همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نامگذاری کردند. روزی که «محمد الدوله» در آغوش پدرش به شهادت رسید. این صحنه‌ها امروز در فلسطین و لبنان بسیار دیده می‌شود. اما جنایت‌های رژیم صهیونیستی در مقابل زنان کودکان و مردم فلسطین سال‌ها است که ادامه دارد و این بار با شهادت شهید سید «حسن نصرالله» بار دیگر تندخویی و این رژیم خونخوار را اثبات کرد.

وی ادامه داد: وقتی رژیم صهیونیستی خودش اعتراف می‌کند که ما برای نجات خودمان دست به این ترور‌ها می‌زنیم، مستقیماً به ضعف و زبونی خود اعتراف کرده و در عین حال نشان می‌دهد که روز‌های پایانی عمر خود را می‌گذراند و به آخر خط رسیده است.

ستمکاران شکست خواهند خورد

سیلابی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی برای بقای عمر خود دست به هر کاری می‌زند، بنابراین از شهادت کودکان، نوجوانان، زنان و غیرنظامیان فروگذار نخواهد کرد. خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: که پیروزی با صالحان است و ستمکاران شکست خواهند خورد. مردم و کسانی که در جبهه مقاومت حضور دارند نیز خودشان را آماده می‌کنند تا به زودی نماز خود را در قدس و به امامت مقام معظم رهبری اقامه کنند.

وی به شخصیت شهید سید «حسن نصرالله» اشاره و بیان کرد: دبیرکل حزب الله لبنان فردی قهرمان بود او سال‌ها با درایت هدایت حزب الله را در دست داشت و توانست در مقابل رژیم صهیونیستی تمام قد بایستد، به همین جهت صهیونیست‌ها ترس و وحشت ویژه از وی داشتند. جبهه مقاومت با توجه به اصول و رعایت همه موازین قانونی و شرعی اقدام به مبارزه با رژیم صهیونیستی کرد. جنگی که به آن‌ها تحمیل شده بود تاریخ بلند دارد و نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها به زور تلاش کردند تا زمین‌های مردم فلسطین و غزه را تصاحب و غصب کنند.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: صهیو نیست‌ها تعداد زیادی از مردم بی‌گناه؛ کودکان و زنان را که غیرنظامی بودند به شهادت رساندند، ولی مقاومت راهش همچنان ادامه دارد، همانگونه که پیش از شهید «سید حسن نصرالله» مسیر توسط «شهید سید عباس موسوی» در پیش گرفته شده بود. این رهبران در کنار مردم فلسطین با اسرائیل جنگیدند. راه مقاومت حتی بعد از شهادت این شهیدان بزرگ نیز ادامه پیدا خواهد کرد، زیرا این راه یک ایدئولوژی بزرگ رادر پس خود دارد.

سیلابی به جنگ‌های صدر اسلام اشاره و افزود: پیامبر اسلام (ص) همیشه قوانین و چارچوب‌های ویژه‌ای در جنگ‌ها به کار می‌بردند که برگرفته از آموزه‌های بزرگ اسلام بود و این مهم توسط نیرو‌های مقاومت در طی این سال‌ها به کار گرفته شده است، همین رویکرد سبب محبوبیت جهانی جبهه مقاومت شده است. جنگ بین حق و باطل است و طبق وعده خداوند باطل نابود خواهد شد.

وی اظهار کرد: وقتی رژیم بی‌ریشه صهیونیسم ظرف یک عملیات با به کارگیری چندین هواپیما ۸۰ تن بمب را برای تخریب چند ساختمان به کار می‌برد و عده‌ای را به خاک و خون می‌کشد، جنون خود را به اثبات رسانده و از سوی همه اذهان عمومی در جهان محکوم است.

این کارشناس علوم قرآنی تاکید کرد: اگر امروز شهید سید حسن نصرالله به شهادت رسید، مقدمه برای پایداری بیشتر نیروی مقاومت به اثبات می‌رسد و زمینه برای بیداری وجدان‌های خواب جهانیان فراهم می‌شود. این مقاومت ادامه پیدا می‌کند تا به حرکت عظیم جهانی حضرت ولیعصر (عج) بپیوندد.

انزجار افکار عمومی از صهیونیست

وی بازخورد مجمع عمومی سازمان ملل متحد در هنگام سخنرانی نتانیاهو را مطرح و بیان کرد: انزجار جامعه جهانی نسبت به رژیم صهیونیستی خود را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و هنگام سخنرانی نتانیاهو در این صحن این سازمان به خوبی خود را نشان داد، همه حضار جلسه را به نشانه اعتراض ترک کردند و جز تعداد محدودی از کشورها، حاضر به شنیدن سخنان وی نشدند. این سبب اضطراب نتانیاهو شد ونشان از ترس وی ازعرصه بین الملل داشت.

سیلابی رویکرد رژیم صهیونیستی در کشتار زنان کودکان و مردم بی‌گناه را مورد بررسی قرار داد و اظهارکرد: صهیونیست‌ها ثابت کردند که امنیت جهانی برای آن‌ها معنا و مفهومی ندارد و صرفاً برای منافع شخصی خود حاضر به ایجاد ناامنی در جهان هستند.

وی ادامه داد: جهان به نقطه‌ای رسیده است که یک عده استعمارگر گلوگاه‌های اصلی یعنی سرمایه، تسهیلات و ابزار‌های جنگی و بلندگو‌های رسانه‌ای را در دست گرفته‌اند و به واسطه آن‌ها تلاش دارند تا اهداف خود را به اجرا بگذارند  اذهان عمومی را از حقیقت در حال وقوع منحرف کنند.  آن‌ها به واسطه این امر جهان را به محلی ناامن تبدیل کرده و زمینه را برای ایجاد یک جنگ جهانی خطرناک آماده می‌کنند.

سیلابی دیدگاه شهید سید حسن نصرالله را مورد ارزیابی قرار داد و اظهار کرد: افرادی مانند سید حسن نصرالله دیدگاه‌های مردمی دارند و همیشه و در همه مراحل در کنار مردم حرکت کرده حضور دارند. هرگز خودش را جدای از مردم فلسطین و لبنان نمی‌دانست و همیشه در سختی‌ها و مشکلات همراه مردم بود. او با آگاهی از ابعاد مختلف شهادت گام در این مسیر گذاشت و در جهت منافع جمعی مردم حرکت کرد؛ بنابراین او یک شهید قهرمان در راه رضای خداوند و حامی مظلومان محسوب می‌شود. شهید جبهه حزب الله لبنان، کسی که در جنگ‌های ۳۳ روزه موفقیت‌های قابل توجهی را برای مردم لبنان رقم زد. انشالله به زودی شاهد فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *