نگرانی کارشناسان از پیروزی احزاب راست افراطی در انتخابات اتریش

11:07 - 07 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۳۹۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نگرانی کارشناسان از پیروزی احزاب راست افراطی در انتخابات اتریش
اتریشی‌ها به‌زودی پای صندوق‌های رای می‌روند و در همین حال، مهاجرت یکی از دغدغه‌های اصلی رای‌دهندگان است.

خبرگزاری میزان - نظرسنجی‌های فعلی نشان می‌دهد که حزب راست افراطی ضدمهاجر اتریش می‌تواند بیشترین آرا را به‌دست آورد. 

همان‌طور که تلویزیون دولتی ORF اتریش به‌تازگی گفته است، این روز‌ها به‌سختی می‌توان بحث‌های سیاسی را پیدا کرد که ارتباطی با موضوع مهاجرت نداشته باشد.

مهاجرت یک موضوع اصلی برای عموم بوده و نظرسنجی انجام‌شده نشان داد که این موضوع علاوه بر اقتصاد و جنگ در اوکراین، موضوعی است که رای‌دهندگان از همه گرایش‌ها آن را بسیار مهم می‌دانند. 

درحالی که اتریش برای انتخابات یکشنبه، ۲۹ سپتامبر (۸ مهر) آماده می‌شود، تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که نتیجه می‌تواند بی‌سابقه باشد؛ برای نخستین‌بار به‌نظر می‌رسد که حزب راست‌گرای آزادی اتریش (FPÖ) بیشترین آرا را به‌دست آورد؛ نظرسنجی‌ها سهم این حزب از آرا را بین ۲۷ تا ۲۹ درصد نشان می‌دهد. 

حزب به‌اصطلاح آزادی اتریش بار‌ها عنوان کرده که «اتریش کشوری برای مهاجران نیست.»

این حزب بار‌ها عنوان کرده که این کشور تنها مهاجران قانونی را که پیش‌تر با درخواست پناهندگی آن‌ها موافقت شده و می‌توانند به زبان آلمانی صحبت کنند، می‌پذیرد؛ مهاجران همچنین باید کاملا ارزش‌ها و قوانین اتریش را به‌رسمیت بشناسند. 

این حزب معتقد است تنها این افراد باید حق اقامت و اخذ تابعیت را داشته باشند.

حزب آزادی اتریش همچنین گفته که پس از قدرت گرفتن احتمالی شماری از مهاجران را اخراج خواهد کرد.

کارشناسان می‌گویند که این حزب همواره سعی دارد که مهاجران را به‌عنوان افراد تهاجمی که برای جامعه خطرآفرین هستند، جلوه دهد. 

برخی از نگرانی‌ها درمورد حزب FPÖ به تاریخ اتریش و آلمان و پیدایش هیتلر و حزب نازی قبل از جنگ جهانی دوم مرتبط است. 

این حزب سال گذشته با انتشار ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی، خشم‌ها را برانگیخت؛ در این ویدیو به‌نظر می‌رسید از نظریه توطئه افراطی حمایت می‌شود؛ براساس این نظریه، مهاجران جایگزین سفیدپوستان اروپایی می‌شوند.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد، این ویدیو همچنین بالکن وین را نشان می‌دهد که آدولف هیتلر هنگام بازگشت خود به اتریش پس از الحاق این کشور از سوی نازی‌ها در سال ۱۹۳۸، سخنرانی خود را انجام داد.

اتریش پیش از این نیز اقدام‌های ضدمهاجرتی خود را تشدید کرده است.

اتریش بازرسی‌ها را در مرز‌های خود با اسلواکی و جمهوری چک تا ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) و با اسلوونی و مجارستان تا ۱۱ نوامبر (۲۱ آبان) تشدید کرده است. 

کارولین ادستادلر، وزیر اتحادیه اروپا در کابینه اتریش به‌تازگی گفته است که بروکسل باید تغییر‌هایی در سیاست‌های مهاجرتی این اتحادیه ایجاد کند؛ او همچنین گفت که بروکسل باید مراکز پناهندگی در خارج از این اتحادیه را برای پاسخگویی به نگرانی‌های رای‌دهندگان نزدیک به جریان راست افراطی در دستورکار قرار دهد.

ادستادلر، که از حزب میانه‌رو در اتریش است ضمن بیان این موضوع، در ادامه گفت: ما باید نگرانی‌های شهروندان اتریشی را جدی بگیریم؛ یکی از این نگرانی‌ها افزایش مهاجران غیرقانونی در وین و دیگر شهر‌های ما است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اتریش مهاجران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *