قالیباف: رئیس کمیسیون اجتماعی و دیوان محاسبات عدم اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی را پیگیری کنند

11:20 - 04 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۹۱۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
قالیباف: رئیس کمیسیون اجتماعی و دیوان محاسبات عدم اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی را پیگیری کنند
رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده مردم آستانه اشرفیه مبنی بر عدم اجرای قانون جدید بیمه کارگران ساختمانی از رئیس کمیسیون اجتماعی و دیوان محاسبات خواست که این موضوع را پیگیری کنند.

خبرگزاری میزان - ابراهیم نجفی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۴ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به قانون اصلاح ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی، گفت: در گذشته ۱۵ درصد عوارض ساختمانی در محدوده شهر دریافت و به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می‌شد و بر اساس قانون جدید این میزان را به ۲۵ درصد رسانده ایم، اما هیچ اتفاقی نیفتاده است و در واقع تامین اجتماعی به ازای هر فردی که بیمه می‌کند افراد خارج می‌شوند و جایگزین نمی‌کند و حتی یک نفر در کل کشور بیمه نشده است.

وی خطاب به قالیباف، ادامه داد: نیاز است دیوان محاسبات گزارشی ارائه و میزان درآمدی که تامین اجتماعی بر اساس قانون جدید دریافت کرده را اعلام کند و مشخص شود چرا تاکنون این قانون اجرا نشده است.

قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: این نکته مهمی است و نیاز است رئیس کمیسیون اجتماعی آن را دنبال کند و بر اساس قانون جدید همه درآمد‌هایی که بابت بیمه کارگران ساختمانی دریافت می‌شود به یک صندوق واریز خواهد شد تا در جای دیگر استفاده نشود و مشکلی پیش نیاید.

وی ادامه داد: به طور حتم از دیوان محاسبات خواهیم خواست این موضوع را پیگیری کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *