نایب رئیس مجلس: وزرا برای ارائه گزارش حادثه طبس یک هفته از مجلس زمان خواستند

12:07 - 04 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۹۳۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نایب رئیس مجلس: وزرا برای ارائه گزارش حادثه طبس یک هفته از مجلس زمان خواستند
نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس گفت: باید مسئولین مربوطه، درباره وقوع حادثه طبس و همچنین مسائل مربوط به لبنان به نمایندگان گزارش دهند.

خبرگزاری میزان - محمدرضا صباغیان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۴ مهرماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری، گفت: امروز لبنان در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد و این مسئله طبیعتا تاثیر خود را بر کشور می‌گذارد.

وی با اشاره به وقوع حادثه در معدن طبس، افزود: ما با گفتن یک تسلیت از این مسئله عبور می‌کنیم از این رو انتظار داشتیم که در موضوع لبنان و در موضوع وقوع حادثه طبس مسئولین مربوطه به مجلس آمده و در این زمینه توضیحات لازم را به نمایندگان ارائه دهند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: امروز نمایندگان مجلس چه اطلاعات بیشتری از آحاد جامعه دارند؟! از این رو خواهش می‌کنیم وقتی در نظر گرفته شود تا مسئولین مربوطه به مجلس آمده تا ما را آگاه از مسائل کنند چرا که مردم در این زمینه‌ها از ما سوال می‌کنند. به واقع مجلس در این گونه مواقع می‌تواند به مسئولین مشورت و نظر دهد بنابراین ما نباید در این گونه مسائل در حاشیه قرار گیریم.

علی نیکزاد در پاسخ به تذکر صباغیان در صحن علنی مجلس، گفت: شما در مورد موضوع طبس مقداری کم لطفی کردید، طی ۲ روزی که همکاران ما در حوزه انتخابیه بودند و زمانی که نمایندگان محترم در حوزه انتخابیه هستند کارشان بیشتر از زمانی است که در صحن مجلس شرف حضور دارند.

وی با اشاره به ماموریت ریاست مجلس شورای اسلامی به کمیسیون‌های صنایع، اصل ۹۰ و اجتماعی در رابطه با وقوع حادثه طبس، ادامه داد: به هر حال بنده هم در محل وقوع حادثه حاضر شده و از سوی دولت هم سه تن از وزرا اعم از وزیر صمت، رفاه و هلال احمر و همچنین رئیس سازمان مدیریت بحران در محل وقوع حادثه پیگیر مسائل بودند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازگشت از محل وقوع حادثه و ارائه گزارش به رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این جلسه ۶ صبح روز گذشته برگزار شد. همچنین در ساعت ۱۰ صبح روز گذشته با حضور ۲ وزیر صمت، کار و رفاه اجتماعی و رؤسای کمیسیون‌های اصل ۹۰، اجتماعی، جلسه‌ای برگزار شد، بنابراین ما در مقاطع متعددی این موضوع را پیگیری کردیم.

وی با ابراز تاسف از خروج محبوسین معدن طبس در ساعت ۵:۳۰ صبح امروز، بیان کرد: با در نظر گرفتن این موضوع ما دیگر جنازه‌ای در تونل C و B نداریم و مقرر شده تا وزرای دولت گزارش خود در این موضوع را طی یک هفته به رؤسای کمیسیون‌ها ارائه دهند. همچنین طبق دستور ریاست مجلس مقرر شده تا معاونت نظارت طی ۱۵ روز گزارش جامع را در این بخش تهیه کرده و به استحضار نمایندگان برساند و ضمن قرائت این گزارش در صحن، اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس درباره آن لحاظ شود.

وی با اشاره به ورود رئیس قوه قضائیه به وقوع حادثه طبس، بیان کرد: در جلسه‌ای که در این زمینه برگزار و بنده در آن حضور داشتم، رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی، دادستان محترم استان حضور داشتند و باید تاکید کنم همه قوای سه گانه این موضوع را در دست پیگیری دارند.

نیکزاد با ابراز تاسف از وقوع این حادثه ادامه داد: اینکه بگوییم مجلس به این موضوع ورود پیدا نکرده، این طور نیست و مجلس به این موضوع ورود جدی داشته است.

وی با بیان اینکه وزرا در رابطه با ارائه گزارش در زمینه وقوع حادثه معدن طبس از مجلس طلب زمان کرده اند، گفت: وزرا و ایمیدرو و سازمان نظام مهندسی معدن یک هفته زمان خواستند تا گزارش خود را در این رابطه تکمیل کرده و مجلس هم قطعا بر روی این گزارش آورده‌ای خواهد داشت و همچنین تطبیق و گزارش واحد هم برعهده معاونت نظارت قرار دارد و این مسئله انجام خواهد شد.

نایب رئیس مجلس در ادامه در رابطه با مسائل مربوط به لبنان، ادامه داد: موضوع حوادث لبنان بر همه مبرهم و آشکار است. هر انسان با شرف و مسلمانی جنایت رژیمی که هویت ندارد را محکوم می‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: جلسه علنی مجلس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *