یونیسف درباره وضعیت کودکان در لبنان هشدار داد

9:28 - 04 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۸۶۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یونیسف درباره وضعیت کودکان در لبنان هشدار داد
معاون نماینده یونیسف در لبنان ضمن اشاره به شهادت ۳۵ کودک در حمله‌های رژیم صهیونیستی به لبنان، درباره وضعیت کودکان درپی ادامه حمله‌ها هشدار داد.

خبرگزاری میزان - یونیسف هشدار داد که هرگونه تنش بیشتر برای همه کودکان لبنان فاجعه‌بار خواهد بود و خواستار کاهش فوری تنش شد.

براساس آمارها، تنها طی حمله‌های رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه، ۲ مهر دست‌کم ۳۵ کودک در لبنان به شهادت رسیدند.

این تعداد بیشتر از تعداد کودکان به شهادت رسیده در لبنان طی ۱۱ ماه گذشته است. 

اتی هیگینز، معاون نماینده یونیسف در لبنان طی نشست خبری سازمان ملل در ژنو درباره حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی، گفت: تلفات به اندازه ۱۱ ماه تنها در یک روز رخ داد؛ از حدود ۵۰۰ قربانی ۳۵ نفر کودک بودند. 

هیگینز با اشاره به اینکه صد‌ها نفر نیز در جریان حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی مجروح شدند، تاکید کرد: درحال حاضر کودکان بیشتری در معرض خطر و حمله‌های مداوم قرار دارند؛ کودکان از خانه‌های خود آواره شده‌اند. 

وی گفت: اگر به یک درگیری بازگردیم، مانند آن روز‌های سیاه در سال ۲۰۰۶، وضعیت برای کودکان لبنان حتی می‌تواند بدتر باشد.

این مقام یونیسف اظهار کرد: هرگونه تشدید بیشتر درگیری برای همه کودکان در لبنان، به ویژه خانواده‌های روستایی و شهر‌های جنوب و بقاع در شرق لبنان که مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند، فاجعه‌بار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد که ۱۱۲ هزار نفر از اکتبر (مهر ۱۴۰۲) تاکنون آواره شده‌اند؛ بنابراین با آوارگی خانواده‌های جدید، تعداد آواره‌ها در حال افزایش است. 

دفتر حقوق بشر سازمان ملل هم اعلام کرد که از تشدید درگیری‌ها بسیار نگران است و از همه طرف‌ها خواست که فورا خشونت را متوقف و از حمایت از غیرنظامیان اطمینان حاصل کنند.

متیو سالتمارش، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت که پیامد‌های انسانی حمله‌های رژیم صهیونیستی در لبنان ویرانگر است.

سالتمارش گفت: ده‌ها هزار نفر اکنون مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند و تعداد آن‌ها همچنان در حال افزایش است.

وی اظهار کرد که تلفات غیرنظامیان غیرقابل قبول بوده و تاکید کرد که حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی در لبنان باید در اولویت قرار گیرد.

سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت: قوانین بین‌المللی بشردوستانه باید رعایت شود؛ پایان دادن به خصومت‌ها ضروری است. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *