دیدار رئیس گازپروم روسیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی

19:06 - 03 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۸۲۶
دیدار رئیس گازپروم روسیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی
رئیس شرکت گاز پروم روسیه در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی گزارشی از مذاکرات و توافق‌ها با همتایان ایرانی خود در حوزه انرژی ارائه کرد.

خبرگزاری میزان - در چارچوب توافق‌های انجام‌شده در سفر نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی به سن‌پترزبورگ روسیه در حاشیه نشست بریکس به‌ویژه براساس مذاکرات احمدیان با ولادیمیر پوتین، ظهر روز سه‌شنبه رئیس شرکت گاز پروم روسیه در سفر به تهران با احمدیان دیدار کرد.

میلر، رئیس شرکت گاز پروم روسیه در این دیدار گزارشی از مذاکرات و توافق‌های خود با همتایان ایرانی  در حوزه انرژی ارائه کرد و از پیشرفت‌های صورت‌گرفته ابراز رضایت کرد.

احمدیان نیز با اشاره به خواست رهبران ایران و روسیه، تاکید کرد که دبیرخانه شورای عالی امنیت‌ ملی تا تحقق کامل اهداف دو کشور در این حوزه، توافق‌های فی‌مابین را پیگیری خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ابراز امیدواری کرد با همکاری دو‌طرف هرچه زودتر پروژه‌های توافق‌شده عملیاتی شوند.

طی دو هفته گذشته پس از دیدار دوجانبه دبیر شورای عالی امنیت ملی با رئیس‌جمهور روسیه در سن‌پترزبورگ، رئیس شرکت گازپروم سومین مقام روسیه است که برای پیگیری توافقا‌های فی‌مابین به تهران سفر کرده است.

پیش از این لویتین، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور کریدورها و شایگو، دبیر شورای امنیت ملی روسیه در سفرهای مجزا به تهران با احمدیان دیدار کرده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *