رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی با هدف بررسی نحوه عملکرد از حوزه قضایی چناران بازدید کرد

13:20 - 03 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۶۵۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی با هدف بررسی نحوه عملکرد از حوزه قضایی چناران بازدید کرد
رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی با هدف بررسی نحوه عملکرد و نظارت بر چگونگی اجرای سیاست‌های ابلاغی از ناحیه ستاد قوه قضاییه از حوزه قضایی چناران، شعب دادسرا و محاکم بازدید کرد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی در رأس هیئتی از مقامات قضایی از دادگستری چناران بازدید کرد و در ادامه از مراکز و مجتمع‌های قضایی که با هدف بررسی نحوه عملکرد و نظارت بر چگونگی اجرای سیاست‌های ابلاغی از ناحیه ستاد قوه قضاییه و همچنین برنامه‌های تحولی مجموعه قضایی استان انجام می‌شود، پس از ورود به حوزه قضایی چناران در جلسه‌ی مدیران و قضات حضور یافت.

در این جلسه، گزارشی از اقدامات صورت پذیرفته در این دادگستری ارائه و در خصوص برنامه‌های آتی این مجموعه گفتگو و تبادل نظر صورت گرفت. سرعت، دقت و صحت اقدامات، ۳ اصلی بود که در این جلسه مورد تأکید حجت الاسلام والمسلمین زرندی قرارگرفت.

در ادامه این سفر، رئیس شورای قضایی خراسان رضوی از شعب دادسرا و محاکم این مجموعه بازدید کرد. گفتنی است در این بازدید محمد حسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین آقایی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری و جمع دیگری از مقامات، رئیس کل دادگستری گستری استان را همراهی می‌کردند.

قضات و مسئولان دادگستری چناران در جلسه طرح مسائل خود، از رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به دلیل توجه به مشکلات و دقت نظر ایشان در شنیدن مطالب همکاران محترم، تقدیر و تشکر کرده و برگزاری اینگونه جلسات و انجام بازدید‌های این چنینی را مایه دلگرمی و امید بخشی به همکاران دانستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی در خصوص مطالب مطرح شده از سوی حاضران، دستورات لازم را خطاب به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاونین خود صادر کرد.

محمد حسین درودی در محل دادگستری چناران از قضات و کارکنان این مجموعه خواست تا با کار جهادی، خدمت رسانی هر چه بهتر به مراجعان را استمرار ببخشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی که در جمع قضات و مسئولان دادگستری چناران سخن می‌گفت با تقدیر از اقدامات قضات، بازپرسان، دادیاران و همکاران اداری، افزود: باید با تکیه بر نیروی دانش، جوانی و تجربه برای کسب رضایت مردم تلاش کنیم تا زمینه کسب رضایتمندی خداوند متعال نیز فراهم شود.

دادستان عمومی مشهد گفت: در کار خطیر و پر مسولیت قضایی جای هیچگونه قصوری وجود ندارد و باید توان خود را بر روی خدمت هر چه بیشتر و بهتر به شهروندان گرانقدر متمرکز کنیم.

 رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در دیدار با قضات و مسئولان حوزه قضایی چناران ضمن تقدیر از زحمات و خدمات همکاران در این مجموعه و سایر حوزه‌ها گفت: ما وقتی می‌توانیم نسبت به عملکرد خود احساس مطلوبی داشته باشیم که بتوانیم رضایت مردم عزیز را کسب کنیم و در این مسیر باید به ۲ مؤلفه بسیار مهم یعنی تقوای الهی و نظم در انجام امور توجه ویژه‌ای داشته باشیم چرا که انجام وظیفه در امر خطیر قضا و احقاق حق و انجام هر کار بزرگی نیازمند این ۲ نکته مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی گفت: در انجام امور، هرگز نباید دقت را فدای سرعت و یا سرعت را فدای دقت بکنیم چرا که کار درست و ماندگار، در پرتو دقت و سرعت محقق می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی با اشاره به قانون اخیر شورا‌های حل اختلاف و استقرار دادگاه‌های صلح گفت: زمینه‌های بسیار خوبی در جهت ترویج صلح و سازش در جامعه و به ویژه دستگاه قضایی وجود دارد و قانون اخیرالذکر و همچنین استقرار دادگاه‌های صلح از جمله این زمینه هاست که باید از این فرصت مغتنم به نحو مطلوب و در جهت منافع عمومی و مصلحت اجتماعی بهره گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی با اشاره به شأن والای مقام قضا گفت: در جایگاه قضاوت باید در چارچوب موازین شرعی و مبانی قانونی به دنبال احقاق حق و اجرای عدالت بود و در این فرایند، تشویق و ترغیب طرفین دعوا به سمت و سوی صلح و سازش مطلوب خواهد بود چرا که ما در این فرایند‌ها باید به دنبال کسب رضایتمندی مردم و نهایتاً کسب رضای الهی باشیم؛ بنابراین مطابق با فرمایش امام عسگری علیه السلام و برگرفته از آن کلام گهربار، این سؤال بسیار مهم مطرح می‌شود که: باید چه کنیم تا بتوانیم بهتر و بیشتر رضایت مردم شریف و بزرگوار را کسب کنیم؟

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *