رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج): کنگره درس‌آموخته‌های کرونا برگزار می‌شود/ سازمان ملل باید مراقب حملات بیولوژیک احتمالی رژیم صهیونیستی باشد

14:16 - 02 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۵۵۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج): کنگره درس‌آموخته‌های کرونا برگزار می‌شود/ سازمان ملل باید مراقب حملات بیولوژیک احتمالی رژیم صهیونیستی باشد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) با بیان اینکه ممکن است رژیم صهیونیستی غاصب حملات بیولوژیک انجام دهد و دارو‌ها را آلوده کند گفت: برخی از ویروس‌ها در جامعه بشری نیستند و ممکن است رژیم صهیونیستی از این ویروس‌ها استفاده کند.

خبرگزاری میزان _ حسن ابوالقاسمی ظهر امروز دوشنبه ۲ مهر ماه ۱۴۰۳ در نشست خبری با موضوع همایش درس آموخته‌های کرونا گفت: کرونا ویروسی متفاوت بود و به همین دلیل برخورد با ویروس ساده نبود و جامعه بهداشت و سلامت در مواجهه با آن غافلگیر شدند، در تصمیم گیری برای درمان و پیشگیری از این بیماری اختلاف نظر وجود داشت.

وی ضمن اشاره به اینکه به تدریج اطلاعات در مورد رفتار ویروس بالا رفت و ۶ پایگاه در کشور اقدام به تولید واکسن برای این بیماری کردند، ادامه داد: یکی از این مراکز دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) بود، ما واکسن نورا را که یکی از با کیفیت‌ترین و کم عارضه‌ها بود تولید کردیم. همچنین به فرمان رهبر انقلاب همه امکانات نیرو‌های مسلح در برای مقابله با این بیماری به کار گرفته شد و ۱۰۰ درصد ظرفیت بیمارستان بقیة‌الله (عج) به مبتلایان به کرونا اختصاص یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) با بیان اینکه دستاورد‌های خوبی داشتیم و با پروژه پلاسما درمانی افرادی نجات پیدا کردند، افزود: تحقیقات وسیعی در دانشگاه ما در مورد دارو‌ها صورت گرفت و ۱۰ هزار مقاله حاصل این تحقیقات بود.

ابوالقاسمی بیان کرد: پس از آنکه سازمان بهداشت پایان اپیدمی کرونا را اعلام کرد به این فکر افتادیم که چگونه تجربه‌هایمان را به نسل بعد منتقل کنیم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم کنگره درس آموخته‌های کرونا را برگزار کنیم، در این کنگره از تمام دست‌اندرکاران که تصمیم‌گیری‌هایشان در مورد کرونا موثر بود دعوت کردیم.

وی با اشاره به اینکه استقبال بسیار خوبی از این همایش صورت گرفت و بیش از ۹۰۰ مقاله دریافت کردیم، توضیح داد: این همایش در روز‌های ۵ و ۶ مهر ماه در سالن رازی برگزار می‌شود. در این همایش علاوه بر مباحث علمی از مباحث غیر علمی تأثیرگذار نظیر کار‌های هنری نیز بهره‌برده می‌شود و دانشجویان و محققان نیز در این همایش حضور دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله درباره به حملات رژیم صهیونیستی به مردم لبنان از طریق انفجار پیچر‌ها گفت: ممکن است این رژیم غاصب حملات بیولوژیک نیز انجام دهد و دارو‌ها را آلوده کند که سازمان ملل باید به آن توجه کند، ضرورت دارد که از چنین کار‌های وحشیانه جلوگیری شود. با توجه به این حملات دنیا باید به اقدامات تشخیصی و پیشگیری مجهز شود، زیرا برخی از ویروس‌ها اکنون در جامعه بشری نیستند و ممکن است رژیم صهیونیستی از این ویروس‌ها استفاده کند، لازم است برای تهاجم‌های بیولوژیک در آینده فکر همه جانبه داشته باشیم.

ابوالقاسمی ضمن اشاره به وجود ضد واکسن‌ها در تمام دنیا به ضرورت تزریق واکسن پنوموکوک تاکید کرد و گفت: متاسفانه عده‌ای از افراد در مورد تزریق این واکسن اقدام به تبلیغات دروغین می‌کنند و در این در حالیست که این افراد ضدسلامت هستند.

غلامرضا فرنوش دبیر علمی همایش درس آموخته‌های کرونا نیز در این همایش گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان، محققان، پزشکان و... در این همایش حضور دارند و از بین ۹۰۰ مقاله ارسال۸۵۰ مقاله قبول شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه در این همایش تنها از جنبه علمی به مسئله کرونا پرداخته نشده و از جنبه‌های مختلف از جمله سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و هنر و رسانه به این مسئله پرداخته شده است، ادامه داد: ۵۰ ایده شامل شعر، پوستر، انیمیشن و غیره نیز به این همایش ارسال شده و سعی داریم در مورد تجارب دوران همه گیری کرونا بحث و تبدیل نظر شود.

دبیر همایش درس آموخته‌های کرونا با اشاره به برپایی غرفه شهدا در حاشیه همایش درس آموخته‌های کرونا توضیح داد: در این غرفه به معرفی ۳۵۰ شهید پرداخته شده و از ۵ شهید شاخص نیز بصورت نمادین تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *