فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) باید بخشی از خدماتشان را در مناطق مرزی ارائه دهند

13:10 - 20 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۴۲۶
فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) باید بخشی از خدماتشان را در مناطق مرزی ارائه دهند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) با بیان اینکه استاندارد‌های وزارت بهداشت با روش‌های سختگیرانه‌تری در این دانشگاه اجرا می‌شود گفت: فارغ‌التحصیلان این دانشگاه باید بخشی از خدماتشان را در مناطق مرزی نیروی زمینی و نیروی دریایی که سپاه تعیین می‌کند، ارائه دهند.

خبرگزاری میزان _ حسن ابوالقاسمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله امروز ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۳ در نشست خبری با موضوع اولین همایش ملی درس آموخته‌های کرونا و روز خبرنگار ضمن تبریک این روز گفت: ۳۰ سال از تولد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) می‌گذرد. در دوران دفاع مقدس تعدادی پزشک و پرستار از سپاه در جبهه حضور داشتند و با کمک مردم و اساتید دانشگاه بهداری سپاه ایجاد شد و از دل آن این دانشگاه متولد شد که در حال حاضر ۴۰۰ هیئت عملی و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه ۲۲ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه بقیه‌الله (عج) وجود دارد که از نتایج تحقیقات این مرکز واکسن نورا بود، ادامه داد: این مرکز امروز تولیدات ارزشمندی دارد که که می‌تواند کشور را به سمت خودکفایی هدایت کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) با بیان اینکه این دانشگاه در حال توسعه است و هر هفته رشته جدیدی در آن به ثمر می‌نشیند، افزود: استاندارد‌های وزارت بهداشت با روش‌های سختگیرانه‌تری در این دانشگاه اجرا می‌شود و علاوه بر آن مقرارت سپاه پاسداران را نیز داریم و برای تربیت دانشجو نیز از نظر معنوی و پایبندی به اصول انقلاب اسلامی سختگیرانه‌تر از دانشگاه‌های دیگر عمل می‌کنیم، فارغ‌التحصیلان این دانشگاه باید بخشی از خدماتشان را در مناطق مرزی نیروی زمینی و نیروی دریایی که سپاه تعیین می‌کند، ارائه دهند.

۸۰۰ مقاله توسط دانشگاه بقیه‌الله (عج) در مورد کرونا در نشریه‌های معتبر خارجی چاپ شد

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه در زمینه خدمت به بیماران کرونایی ۱۰۰ درصد ظرفیت‌ها را برای پذیرش این بیماران اختصاص دادیم، بیان کرد: در دوران شیوع کرونا پروژه‌های تحقیقات را اجرا کردیم که از جمله آن‌ها پلاسما درمانی بود که از دانشگاه بقیه‌الله(عج) کلید خورد و به کشور‌های دیگر رفت و تحقیقاتی روی آن انجام شد. همچنین ۸۰۰ مقاله توسط دانشگاه بقیه‌الله (عج) در مورد کرونا در نشریه‌های معتبر خارجی چاپ شد و ما تجربیاتمان را در اختیار همه قرار دادیم.

وی ضمن اشاره به اینکه دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و کیت‌های تشخیصی نیز از دیگر پروژه‌های موفق دانشگاه ما بود، درباره اولین همایش ملی درس‌آموخته‌های کرونا توضیح داد: پس از فروکش کردن کرونا به این فکر افتادیم که تجاربمان را در این زمینه را یک جا جمع کنیم. ما تجارب بسیاری از دوران کرونا داریم و جانفشانی‌های بسیاری انجام دادیم و ۳۰۰ شهید تقدیم کردیم. لازم است  نقاط قوت و ضعف عملکرد خود را مطرح کنیم تا برای آینده آماده شویم و تجارب گذشته باید ثبت و به آیندگان ارائه شود.

لزوم ارائه تجارب گذشته به آیندگان 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) با مطرح کردن این سوال‌ها که آیا باید مدارس را تعطیل می‌کردیم و فاصله‌گذاری و جداسازی صحیح بود؟ افزود: این تصمیمات باید مطالعه شود و درستی یا نادرستی آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد. در چین جداسازی و قرنطینه به سختی انجام شد و موجب شد تعداد کمی فوت کنند، اما در آمریکا این اقدام صورت نگرفت و تعداد کشته‌ها بسیار زیاد بود و بنابراین محققان باید بررسی کنند که اگر در آینده چنین اپیدمی شیوع پیدا کند بهترین روش برای جلوگیری از گسترش آن چیست و همه نهاد‌ها نظیر آموزش و پرورش، آموزش عالی و ... که درگیر کرونا بودند تجاربشان را در این کنگره مطرح می‌کنند.

ابوالقاسمی درباره صادرات واکسن نورا عنوان کرد: واکسن نورا تولید و در کشور استفاده شد. اما برای صادرات واکسن باید آن واکسن را در سایر کشور‌ها ثبت کنیم که روندی زمان‌بر است. در شرایط بحرانی شرکت‌هایی که پیشینه قوی صادرات واکسن داشتند در صادرات واکسن موفق‌تر بودند. در حال حاضر به وزارت بهداشت اعلام کردیم اگر قرار است واکسن کرونا برای مردم تمدید شود بهترین واکسن نورا است و ما با هر روشی آمادگی تولید واکسن را داریم.

وی با بیان اینکه برای راهپیمایی اربعین با جمعیت هلال احمر مذاکره کردیم و امسال با ۷۰۰ کادر پزشکی و پرستاری در اربعین شرکت می‌کنیم، گفت:هشدار در مورد شیوع سرخک در عراق برای مردم است تا هوشیار باشند، اما در کشور ما کسی پیدا نمی‌شود که واکسن سرخک نزده باشد.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *