انتخابات آمریکا|

پیشتازی اندک هریس در برابر ترامپ در نظرسنجی سی‌ان‌ان

12:54 - 02 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۵۱۸
پیشتازی اندک هریس در برابر ترامپ در نظرسنجی سی‌ان‌ان
نامزد‌های انتخاباتی جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا تنها کمتر از ۷ هفته مانده به موعد برگزاری انتخابات، در تلاش برای بهبود وضعیت خود هستند.

خبرگزاری میزان -  دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‎خواه، گفته که در صورت شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری، بار دیگر در انتخابات شرکت نخواهد کرد.

در مصاحبه‌ای از او پرسیده شد که آیا در صورت شکست مقابل کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد انتخاباتی حزب دموکرات، می‌تواند پیش‌بینی کند که یک بار دیگر در انتخابات شرکت کند.

 ترامپ در پاسخ به این پرسش گفت: نه، من فکر نمی‌کنم... همین خواهد بود، من اصلاً این را نمی‌بینم.

هریس: چشم‌انداز اقتصادی خود را بیان می‌کنم

هریس گفت که او در روزهای آینده سخنرانی خواهد کرد که هدف آن طرح «چشم‎انداز» برای اقتصاد است.

او به خبرنگاران در واشنگتن دی‌سی گفت: من قرار است این هفته به‌منظور ترسیم چشم‎انداز خود برای اقتصاد سخنرانی کنم، من آن را یک «اقتصاد فرصت» نام‌گذاری کرده‌ام، که در واقع به‌طور خلاصه، به این موضوع می‌پردازد که ما می‌توانیم بیشتر برای سرمایه‌گذاری روی آرمان‌ها، جاه‌طلبی‌ها، رویا‌های مردم آمریکا و در عین حال پرداختن به چالش‌هایی که آن‌ها با آن مواجه هستند، اقدام کنیم.

درخواست ترامپ از حامیان برای شرکت در رای‌گیری پستی

ترامپ در یک گردهمایی مجازی، از حامیان خود در ویرجینیا و مینه‌سوتا خواست تا در رای‌گیری زودهنگام شرکت کنند و از طریق پست رای دهند.

نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواه گفت: رای‌گیری زودهنگام در ایالت‌های شما اکنون در حال انجام است؛ شما اولین گروه هستید، یک راه دیگر که می‌توانید زودتر رای بدهید، رای دادن از طریق پست است.

چالش مناظره انتخاباتی میان هریس و ترامپ

هریس پس از پذیرفتن دعوت شبکه سی‌ان‌ان برای شرکت در مناظره، بار دیگر ترامپ را برای رویارویی در دومین مناظره ریاست‌جمهوری به چالش کشید.

نامزد دموکرات خطاب به رقیب جمهوری‌خواه خود گفت: به من در صحنه مناظره بپیوندید و بیایید یک مناظره دیگر داشته باشیم.

نتیجه جدیدترین نظرسنجی سی‌ان‌ان

نظرسنجی اخیر شبکه سی‌ان‌ان که میانگین نظرسنجی‌ها را بررسی کرده نشان می‌دهد رقابت ترامپ و هریس همچنان در حاشیه خطا و بسیار نزدیک به نظر می‌رسد؛  این امر به‌ویژه هنگامی که صحبت از کالج الکترال شده، صدق می‌کند.

براساس این نظرسنجی، هریس به‌طور میانگین با ۵۰ درصد در برابر ۴۷ درصد و با ۳ امتیاز در برابر ترامپ پیشتاز است، اما این پیشتازی در محدوده حاشیه خطای نظرسنجی قرار دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *