گزارش|

«تازه‌کار‌ها» و «کهنه‌سربازان» - فهرستِ جوان‌ترین و مسن‌ترین بازیکنانِ پریمیرلیگ/ تقابل حساس استاد و شاگرد!

13:22 - 31 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۱۶۱
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
«تازه‌کار‌ها» و «کهنه‌سربازان» - فهرستِ جوان‌ترین و مسن‌ترین بازیکنانِ پریمیرلیگ/ تقابل حساس استاد و شاگرد!
با گذشت تنها چهار بازی از فصل جدید لیگ برتر جزیره، اتفاقات دراماتیک و لحظات خاصی برای بازیکنان جوان و کهنه‌کار رقم خورده است؛ به راستی که فوتبال در زندگی تک‌تکِ انگلیسی‌ها جریان دارد!

خبرگزاری میزان - لیگ برتر جزیره آغاز شده و هیچ‌کس انتظار نداشت ناتینگهام فارست برای نخستین بار در ۵۵ سال گذشته، لیورپول را در آنفیلدِ "شکست‌ناپذیر"، شکست دهد. اورتون و ساوتهمپتون بدون امتیاز باقی مانده‌اند، در حالی که تاتنهام با چهار امتیاز از چهار بازی در رده سیزدهم قرار دارد. دو تیم برتر فصل گذشته منچسترسیتی و آرسنال، که همین یکشنبه (فردا) با هم بازی می‌کنند، در حال حاضر در صدر جدول پریمیر لیگ قرار دارند.

«تازه‌کار‌ها» و «کهنه‌سربازان» - جوان‌ترین و مسن‌ترین بازیکنان پریمیر لیگ در فصل جدید

تقابل استاد گواردیولا و شاگرد آرتتا در حساس‌ترین بازی فصل

آمار تقابل‌های گواردیولا و آرتتا به سود استاد است! با نگاهی به تقابل‌های آرتتا و گواردیولا در PL متوجه می‌شویم ۷ برد متعلق به گواردیولا بوده و آرتتا تنها در یک بازی موفق به پیروزی شده و یک بازی نیز مساوی شده است. تقابل منچسترسیتی و آرسنال در این فصل، از حساس‌ترین بازی‌های پریمیرلیگ خواهد بود.

گواردیولا در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی برابر آرسنال گفت: به آرسنال و استرلینگ حسادت می‌کنم و ادامه آرتتا نیز در رابطه با بازی خود مقابل سیتیزن‌ها یک ادعای غافل‌گیرکننده داشت و گفت: از پیش فصل منتظر آن‌ها (منچسترسیتی) هستم!

بسیاری از ستارگان کلاسیک، در سال‌های اوج خود همانند ارلینگ هالند، محمد صلاح و بوکایو ساکا فصل را قدرتمند آغاز کرده‌اند. جوان‌ترین و مسن‌ترین بازیکنان پریمیرلیگ که تاکنون در این فصل از لیگ برتر جزیره حضور داشتند، چه کسانی هستند؟

«تازه‌کار‌ها» و «کهنه‌سربازان» - جوان‌ترین و مسن‌ترین بازیکنان پریمیر لیگ در فصل جدید

ده بازیکن جوان و تازه‌نفس پریمیر لیگ در فصل جدید

اتان نوانری بازیکن آرسنال در سپتامبر ۲۰۲۲ رکورد جدیدی را در لیگ برتر به نام خود ثبت کرد، زمانی که او با ۱۵ سال و ۵ ماه سن در مقابل برنتفورد برای توپچی‌ها به میدان رفت و به جوان‌ترین بازیکن تاریخ این لیگ تبدیل شد. در این فصل یعنی دو سال بعد، او همچنان جوان‌ترین بازیکنی است که در لیگ برتر به زمین مستطیل سبز آمده است. وی در دربی شمال لندن مقابل تاتنهام با ۱۷ سال و پنج ماه سن به میدان رفت. دومین بازیکن جوانی که در این دوره حضور داشت، هریسون آرمسترانگ از اورتون بود که با سن ۱۷ سال و هفت ماه در بازی شکست ۴-۰ تافی‌ها (اورتون) مقابل اسپرز (تاتنهام) به میدان رفت.

سومین بازیکن جوان به ساموئل آمو آمیاو از ساوتهمپتون می‌رسد که در اولین بازی فصل قدیس (لقب ساوتهمپتون) با سن ۱۸ سال و ۳۰ روز به میدان رفت. از دیگر جوانان برجسته‌ای که در بین ۱۰ تیم برتر حضور دارند، می‌توان به کوبی ماینو از منچستریونایتد اشاره کرد که در هر چهار بازی شیاطین سرخ حضور داشت، اما تنها ۱۹ سال و ۳ ماه داشت. دیگر بازیکن جوان تایلر دیبلینگ است که هر چهار بازی را برای ساوتهمپتون انجام داده و هواداران این تیم را تحت تاثیر خود قرار داده است و تنها ۱۸ سال و ۵ ماه سن دارد. آرچی گری، خرید جدید تاتنهام، در اولین بازی اسپرز نیز با سن ۱۸ سال و پنج ماه حضور داشت.

«تازه‌کار‌ها» و «کهنه‌سربازان» - جوان‌ترین و مسن‌ترین بازیکنان پریمیر لیگ در فصل جدید

ده بازیکن مسن و نامدار پریمیر لیگ در فصل جدید

مسن‌ترین بازیکنی که در این فصل در لیگ برتر حضور داشته، لوکاس فابیانسکی از وستهام است که در شکست ۳-۱ چکش‌ها مقابل من‌سیتی، ۳۹ سال و چهارماه سن داشت. پس از او اشلی یانگ، مدافع کناری اورتون و مدافع اسبق منچستریونایتد است که در این فصل دو بار در لیگ برتر جزیره حضور داشته، از جمله در شکست ۳-۲ آخر هفته گذشته مقابل استون ویلا، جایی که او ۳۹ سال و ۲ ماه سن داشت. سومین بازیکن این لیست، جیمز میلنر از برایتون است که در پایان آگوست در مقابل آرسنال ۲۸ سال و ۷ ماه داشت.

دیگر بازیکن یک مهاجم است؛ جیمی واردی در تساوی ۲-۲ آخر هفته گذشته در کریستال پالاس با ۳۷ سال و ۸ ماه سن، رتبه چهارم است. پیشکسوت لستر در این فصل در چهار بازی دو گل زده است. دو بازیکن دیگر اورتون نیز در میان ۱۰ بازیکن برتر قرار دارند، سیموس کلمن رتبه هفتم با ۳۵ سال و ۱۰ ماه، اِدریسا گی رتبه نهم با ۳۴ سال و ۱۱ ماه، دیگر بازیکنان کهنه‌کار این لیست هستند و جانی ایوانز از منچستریونایتد با ۳۶ سال و ۸ ماه سن که در پیروزی ۳-۰ یونایتد مقابل ساوتهمپتون نیز حضور داشت، در رده پنجم لیست قرار گرفته است..

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *