مسئولان قضایی استان کرمان به درخواست‌های حقوقی و قضایی ۱۳۰ نفر از مراجعان رسیدگی کردند

15:51 - 27 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۶۲۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسئولان قضایی استان کرمان به درخواست‌های حقوقی و قضایی ۱۳۰ نفر از مراجعان رسیدگی کردند
رئیس کل دادگستری استان کرمان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از معاونان با ۱۳۰ نفر از مراجعانی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود مراجعه کرده بودند دیدار و به مشکلات و پرونده‌های آن‌ها رسیدگی کردند.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام و‌المسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان به همراه جمعی از معاونین قضایی دادگستری استان ضمن دیدار مستقیم با ۷۰ نفر از مراجعین، دستورات قضایی لازم را در خصوص رفع مشکلات مطرح شده صادر کردند.

گفتنی است بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی، قوه قضاییه قوه‌ای مستقل بوده که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی افراد است و مسئولیت تحقق بخشیدن به عدالت را در جامعه برخوردار است از این رو این دیدار‌های چهره به چهره با هدف رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم و مراجعه‌کنندگان به دستگاه قضایی، نظارت بر حسن اجرای قوانین و تسریع در رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم در روز سه شنبه هر هفته به شکل مستمر برگزار می‌شود.

قابل ذکر است اهم درخواست‌های مطرح شده از سوی مراجعان در این دیدار‌ها تسریع در رسیدگی به پرونده‌های جریانی، تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، تخفیف در مجازات ها، تسریع در اجرای احکام صادره، درخواست مرخصی، عفو و آزادی مشروط و پابند الکترونیک برای زندانیان بود که در ملاقات با مسئولان قضایی دادگستری استان ارائه شده است.

یادآور می‌شود مراجعه کنندگانی که تمایل به ملاقات با رئیس کل دادگستری استان کرمان را دارند، می‌توانند جهت هماهنگی و اخذ نوبت به دفتر رئیس کل دادگستری استان واقع در خیابان عدالت دادگستری کل ساختمان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مراجعه کنند.

مسئولان قضایی استان کرمان به درخواست‌های حقوقی و قضایی ۱۳۰ نفر از مراجعان رسیدگی کردند

همچنین در راستای تکریم ارباب رجوع ، رعایت حقوق شهروندی و با هدف رسیدگی به مشکلات مردم دادستان کرمان و معاونین دادستانی طی دیدارهای چهره به چهره و جداگانه، به مشکلات و دغدغه‌های جمعی از شهروندان رسیدگی کردند.

مسائل و مشکلات مطرح از سوی مراجعان بیان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان پس از بررسی موارد مطرح شده، جهت گره‌گشایی مشکل و حصول نتیجه، دستورهای لازم را صادر کرد.

محمد ضیاءالدینی، هادی خالویی، سید وحید میررضایی و ابراهیم سلیمانی؛ معاونین دادستانی نیز در این جلسه حضور داشتند با ۶٠ نفر از مراجعانی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرجع قضایی مراجعه کرده بودند دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی کردند.

دادستان کرمان در حاشیه این ملاقات مردمی اظهار کرد: تسریع در اجرای حکم و یا تحقیق، رفع موانع و مشکلات مربوط به واحد تولیدی‌، تخفیف در مجازات‌ها و درخواست مرخصی عمده موارد مطرح شده بود که با در نظر گرفتن جهات قانونی و تناسب میان موارد درج شده در پرونده‌ها و درخواست‌های متقاضیان، دستورهای لازم را به واحدهای ذی‌ربط قضایی ابلاغ کردیم.

وی افزود: اثر بخشی این ملاقات‌ها باید نمود داشته باشد و نتیجه این حضور باید حل مشکل مردم و مراجعه کنندگان و یا توجیه مناسب و تشریح لازم در خصوص روند رسیدگی برای تنویر اذهان مراجعه‌کنندگان باشد.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *