دادگستری سمنان ساماندهی وضعیت حبله رود گرمسار را در دستور کار قرار داد

15:31 - 27 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۶۱۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادگستری سمنان ساماندهی وضعیت حبله رود گرمسار را در دستور کار قرار داد
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان از ورود این دادگستری به ساماندهی وضعیت حبله رود گرمسار خبر داد.

خبرگزاری میزان-زین العابدین حسام سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان خبر از بازدید میدانی و بررسی چالش‌های مسیر رودخانه حبله رود گرمسار داد و گفت: در اجرای دستور رئیس کل دادگستری استان سمنان و پیرو جلسه در شهرستان گرمسار با کشاورزان غرب استان، با دعوت از دادستان آن شهرستان و برخی از مسئولان اجرایی مرتبط، از مسیر رودخانه تا ورودی آبریز حبله رود بازدید به عمل آمد.

وی در ادامه گفت: تقسیم آب این منطقه بین بخش‌های کشاورزی، صنعتی و شرب صورت می‌پذیرد و ضرورت دارد مسیر انتقال آب از استاندارد‌های لازم در حوزه‌های مختلف برخوردار باشد که ساماندهی وضعیت موجود مطالبه جدی دستگاه قضایی از مسئولان مربوطه است.

زین العابدین حسام تصریح کرد: در این بازدید دغدغه‌های برخی از اهالی منطقه شنیده شد و راهکار‌های ارزشمندی ارائه کردند و به مسئولان قضایی و اجرایی آن شهرستان دستور داده شد؛ تا با اقدامات عاجل، مخاطرات موجود را در مسیر انتقال آب این منطقه از بین ببرند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان افزود: یکی دیگر از مشکلات گزارش شده این منطقه، موضوع اختلافاتی است که با برخی از استان‌های همجوار در مورد حق آبه وجود دارد که مراتب از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری، رئیس کل دادگستری استان سمنان به قوه قضاییه منعکس شده است.

زین العابدین حسام در خاتمه عنوان کرد: دادگستری استان تحقق مطالبات مردم شریف غرب استان در این موضوع را حقیقتی غیر قابل انکار می‌داند و لزوم عزم جدی با پیگیری همه جانبه تمامی دستگاه‌های مسئول از مراجع بالادستی را مطالبه دارد تا با رفع مشکلات، امنیت مردم در ابعاد مختلف به مخاطره نیفتد.

گفتنی است رئیس کل دادگستری استان سمنان در دومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان مهلت ۳ ماهه برای ساماندهی مسیر انتقال آب در غرب استان را صادر کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: احیای حقوق عامه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *