مسئولان قضایی استان سمنان در بازدید از ندامتگاه گرمسار با ۵۳ زندانی ملاقات کردند/ ۱۳ زندانی آزاد شدند

14:05 - 21 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۶۱۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسئولان قضایی استان سمنان در بازدید از ندامتگاه گرمسار با ۵۳ زندانی ملاقات کردند/ ۱۳ زندانی آزاد شدند
مسئولان قضایی استان سمنان از ندامتگاه گرمسار بازدید کردند که در جریان این بازدید ۱۳ زندانی آزاد و ۱۴ مددجو نیز از ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند.

خبرگزاری میزان- در بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری، رئیس کل دادگستری استان سمنان از زندان گرمسار که با همراهی دادستان مرکز استان، معاونین قضایی رئیس کل و برخی از مسئولان قضایی دادگستری استان انجام شد، با ۵۳ نفر از زندانیان ملاقات کردند و ۱۳ زندانی آزاد و ۱۴ مددجو نیز از ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در حاشیه بازدید از بند‌ها و اندرزگاه‌های زندان گرمسار که با رویکرد نظارت بر این ندامتگاه و بررسی و رفع مشکلات و استماع درخواست‌های زندانیان به انجام رسید، افزود: نگاه کلی نظام قضایی کشور و دستورالعمل‌های نگهداری زندانیان ناظر بر اصلاح مجرمان و جلوگیری از تباهی زندگی آینده افراد محبوس در زندان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری تصریح کرد: موضوع نظارت بر زندان و احوال زندانیان برای مسئولان قضایی سراسر استان دارای آنچنان اهمیت ویژه‌ای است که با برنامه ریزی مدون و مداوم به صورت رسمی و غیر رسمی از زندان‌ها بازدید بعمل می‌آید و این بازدید‌ها هم جنبه تشریفاتی نداشته و در خلال این ملاقات‌ها به دقت وضعیت زندانیان بررسی می‌شود تا مددجویان مشمول ارفاقات قانونی، شناسایی شده و اقدامات لازم در راستای بهره‌مندی آنان از ارفاقات قانونی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: در نهایت پس از بررسی‌های لازم، ۱۴ نفر از زندانیانی که رفتار مجرمانه آنان برای جامعه مضر نبوده مشمول ارفاقات قانونی اعم از؛ مرخصی، رای باز، پذیرش دادخواست اعسار، تعلیق باقیمانده مجازات حبس و آزادی مشروط و ... شدند و همچنین ۱۳ زندانی دیگر نیز با کسب رضایت شکات، دریافت مرخصی پایان حبس و مساعدت خیرین از زندان گرمسار آزاد شدند و مراتب ضمانت اجرای عدم پایبندی به تعهدات مبنی بر اینکه چنانچه هریک از مشمولین ارفاقات قانونی با ارتکاب جرم جدید به زندان بازگردند با مجازات‌های مضاعف مواجه می‌شوند به آن‌ها اعلام و تفهیم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از دستاورد‌های این بازدید ملاقات چهره به چهره با ۵۳ نفر زندانی بود که فی المجلس دستورات لازم برای پیگیری و رفع مشکلات آن‌ها در چارچوب مقررات قانونی صادر شد.

گفتنی است رئیس کل دادگستری استان سمنان در بازدید از بند‌های مختلف زندان گرمسار و در گفتگوی بدون واسطه و چهره به چهره با زندانیان، از وضعیت خوراک، بهداشت، امور درمانی و نحوه رفتار کارکنان آن ندامتگاه با آنان مطلع شد و دستورات لازم در این خصوص را صادر کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *