۳۵ زندانی در اجرای پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم در خراسان جنوبی آزاد شدند

14:36 - 27 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۵۹۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۳۵ زندانی در اجرای پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم در خراسان جنوبی آزاد شدند
سرپرست معاونت حل اختلاف استان خراسان جنوبی گفت: ۳۵ زندانی در اجرای پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم در استان آزاد شدند.

خبرگزاری میزان-حسین وکیل زاده ثانی سرپرست معاونت حل اختلاف استان خراسان جنوبی گفت: در اجرای پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم در استان  در مدت چهل روز، با تلاش‌ها و پیگیری اعضا، دبیران و صلح یاران حوزه‌های قضایی استان، قریب به ۳ هزارو ۴۴۵ فقره پرونده با موضوعات حقوقی و کیفری با صلح و سازش خاتمه یافت که در این بین ۸ پرونده میلیاردی بوده و ۱۴ فقره پرونده با مبالغ بالای ۲۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: در مدت اجرای پویش فوق الذکر ۳۵ زندانی آزاد و در ۲۶ پرونده‌ی نزاع جمعی سازش ایجاد شد.

سرپرست معاونت حل اختلاف استان با بیان اینکه یکی از ویژگی‌ها و جلوه‌های عاشورای حسینی بخشش و عفو است گفت: شورای حل اختلاف به عنوان یک نهاد و یک سازمان قضایی وابسته به دادگستری تلاش کرد در اجرای پویش به عشق حسین می‌بخشم پرونده‌هایی که به این نهاد وارد می‌شود را به کمک ریش سفیدان و بزرگان شهر با صلح و سازش مختومه کند.

وکیل زاده گفت: معمولاً غالب اختلافات، اختلافات خانوادگی و مالی است که با دعوت از اصحاب دعوا پیشنهادات اصلاحی و سازشی به آن‌ها ارائه می‌شود و زمینه برای صلح و سازش فراهم می‌شود.

وکیل زاده ادامه داد: اعتقادات مذهبی افراد و عشق به امام حسین (ع)، در کنار تجربه اعضای شورا که از افراد با تجربه و ریش سفیدان شهر هستند تأثیر بسزایی در روند صلح و سازش در استان داشته است و رسالت شورای حل اختلاف ایجاد مودت بین دو طرف دعواست تا با اصلاح ذات البین از تجمع پرونده‌ها در سیستم قضایی و اطاله دادرسی جلوگیری شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: آزادی از زندان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *