سرقت در استان خراسان جنوبی در یکسال گذشته ۱۸ درصد کاهش داشته است

11:39 - 03 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۹۱۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سرقت در استان خراسان جنوبی در یکسال گذشته ۱۸ درصد کاهش داشته است
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خراسان جنوبی گفت: وقوع جرم سرقت در ۴ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۱۸ درصد کاهش داشته است.

خبرگزاری میزان- حیرانی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خراسان جنوبی در سومین جلسه کمیته هماهنگی و پیشگیری از سرقت استان پس از ارائه گزارش پلیس آگاهی و پلیس پیشگیری فراجای استان در خصوص آخرین وضعیت سرقت در استان گفت: که وقوع جرم سرقت در ۴ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۱۸ درصد کاهش داشته است.

حیرانی ادامه داد: با توجه به اهمیت نصب سامانه مرکز هشدار الکترونیک (مها) در خصوص پیشگیری از جرم سرقت، به پلیس پیشگیری ماموریت دادند تا با همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها نسبت به پیگیری جهت راه اندازی این سیستم اقدام و گزارش آن را در جلسات آتی کمیته ارائه دهند.

وی افزود: یکی از خلاء‌ها در موضوع پیشگیری از جرم سرقت، بحث اطلاع رسانی و آگاهی بخشی است که در این زمینه باید معاونت اجتماعی فراجای استان خراسان جنوبی با صدا و سیمای استان تعامل و همکاری بیشتری داشته و کارشناسان پلیس‌های تخصصی در برنامه پرمخاطب حضور پیدا کرده و صدا و سیمای استان نیز اهتمام بیشتری نسبت به تولید و پخش برنامه‌های مربوط به پیشگیری از سرقت داشته باشند.

وی گفت: با عنایت به شناسنامه دارشدن مراکز خرید و فروش اموال مسروقه و کارگاه‌های ضایعاتی و ثبت اموال خریداری شده در دفاتر، مقرر شد پلیس آگاهی و پلیس اماکن همچنان به نظارت و بازرسی از این مراکز ادامه داده و گزارش آن را در جلسات کمیته سرقت که به طور مرتب هر ماه برگزار خواهد شد ارائه کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: کاهش سرقت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *