المپیاد فیلمسازی به سمت بین‌المللی شدن پیش می‌رود

14:21 - 27 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۵۹۰
المپیاد فیلمسازی به سمت بین‌المللی شدن پیش می‌رود
مربی هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران، ضمن اشاره به تلاش‌هایی که برای برگزاری المپیاد در سطح بین‌المللی انجام شده است، برگزاری این رویداد را باعث افزایش انگیزه در نوجوانان فعال در حوزه سینما دانست. 

خبرگزاری میزان - مهدی خرمیان با بیان اینکه المپیاد فیلمسازی در ادوار گذشته روند روبه‌رشدی را طی کرده و هر سال نقاط ضعف آن شناسایی و در وضعیت بهتری قرار گرفته است، اظهار کرد: در سال‌های آینده با توجه به دغدغه‌ای که در مدیران برای ادامه این رویداد وجود دارد، می‌توان امیدوار بود که جایگاه خوبی داشته باشد و اگر برگزار نشود، جای آن خالی خواهد بود. بنابراین المپیاد هرساله با قوت بیشتر و کیفیت بهتر برگزار خواهد شد چرا که تجربه عوامل اجرایی و همچنین مربیان افزایش یافته و نتیجه بهتری خواهند گرفت. 

وی با تاکید بر ضرورت بین‌المللی شدن این رویداد عنوان کرد: اگر المپیاد فیلمسازی نوجوانان در سطح بین‌المللی برگزار شده و افراد علاقه‌مند از کشورهای مختلف در آن حضور یابند، این رویداد اعتبار بیشتری پیدا کرده و همچنین موجب ایجاد انگیزه برای نوجوانان ایرانی می‌شود؛ این ظرفیت در المپیاد فیلمسازی وجود دارد و همانطور که جشنواره‌ها پس از چندسال برگزاری به مرحله بین‌المللی می‌رسند، این رویداد هم به این سمت پیش خواهد رفت. 

مربی هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران با اشاره به جایگاه این رویداد در جامعه سینمایی کشور بیان کرد: شاید این المپیاد اکنون تاثیر قابل توجهی در جامعه سینمای حرفه‌ای نداشته باشد اما قطعا می‌تواند برای آینده سینمای ایران پایه‌گذار خوبی باشد؛ نوجوانانی که امروز و در این سن در معرض چنین آموزش‌هایی قرار می‌گیرند می‌توانند در سال‌های آینده وارد سینمای حرفه‌ای شوند و این بسیار موثر است. 

وی همچنین برگزاری المپیاد در اصفهان را در ارتقا کیفیت آن موثر دانست و گفت: از سال گذشته که المپیاد در اصفهان برگزار شده، شاهد امکانات بیشتر و پشتیبانی بهتر از گروه‌های المپیادی هستیم؛ ساخت فیلم که از سال گذشته در المپیاد انجام شد علاوه‌بر آنکه باعث هدفمندی بیشتر این رویداد گردید، انگیزه بسیاری نیز به بچه‌ها و مربیان داده و در نهایت خروجی دارد که به نفع آن‌ها است. 

خرمیان با اشاره به ظرفیت فرهنگی موجود در شهر اصفهان تصریح کرد: اصفهان شهری است که از نظر فرهنگی و هنری بسیار غنی و پیشرو است و با تجربه‌ای که در برگزاری رویدادهای مختلف مثل جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دارد، از ظرفیت خوبی نیز برای برگزاری این المپیاد برخوردار است؛ استفاده از این تجربیات سبب شده که شاهد برگزاری خوب المپیاد در این دوره باشیم. 

وی با بیان اینکه فضای شهری اصفهان و ظرفیت تاریخی آن به طور غیرمستقیم بر عملکرد نوجوانان در المپیاد تاثیر دارد، گفت: در معماری سنتی به دلیل استفاده از خطوط نرم، افراد به سمت آرامش سوق پیدا می‌کنند و این فضا بار مثبتی ایجاد می‌کند؛ قرار گرفتن در این فضا هم برای نوجوانان جذاب است و هم به صورت غیرمستقیم تاثیرات روانی بر آن‌ها دارد. همچنین سابقه طولانی اصفهان در زمینه فرهنگ و هنر بر نگاه نوجوانان به این سرزمین تاثیر به‌سزایی دارد. 

این انیمیشن‌ساز مطرح کشور در ارتباط با توانمندی نوجوانان حاضر در این دوره تصریح کرد: نوجوانان در این دوره انرژی و انگیزه زیادی داشته و به صورت هدفمند کار می‌کنند؛ به نظر می‌رسد که انتخاب افراد به خوبی انجام شده چراکه افراد حاضر بسیار توانمند بوده و ایده‌های خوبی برای ساخت انیمیشن ارائه کردند. در این دوره پیش از آغاز المپیاد با اعضای گروه خود در ارتباط بودیم و با کار کردن روی ایده و فیلمنامه، گام‌های خوبی پیش از حضور در فضای المپیاد برداشتیم و این برای ما بسیار مفید بود چراکه زمان برگزاری المپیاد محدود است. 

وی با اشاره به تاثیر المپیاد در آینده نوجوانان شرکت‌کننده این رویداد بیان کرد: اگر این نوجوانان علاقه‌مند به حضور در مسیر فیلمسازی باشند، باید در این راستا آموزش‌های دیگری فرابگیرند اما این المپیاد مقدمه خوبی برای ایجاد انگیزه و قرار گرفتن در این عرصه است؛ وقتی آن‌ها می‌بینند که اثر آن‌ها در بین بیش از هزار فیلم برگزیده شده و متوجه نکات مثبت کار خود می‌شوند، انگیزه و اشتیاق بسیاری پیدا می‌کنند. 


خرمیان اینگونه افزود: بچه‌ها در طول این رویداد مسائل مختلفی از جمله ایده‌پردازی و نکات فنی را می‌آموزند و این می‌تواند بستر و انگیزه خوبی را برای ورود به عرصه حرفه‌ای فیلم و انیمشن فراهم کند؛ این موضوع هم برای خود نوجوانان و هم برای جامعه فیلمسازی مفید است. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *