داستانی از «مرد‌های کوچه عنایت» به قلم ناطق منتشر شد

12:23 - 26 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۳۶۲
داستانی از «مرد‌های کوچه عنایت» به قلم ناطق منتشر شد
رمان «مرد‌های کوچه عنایت» اثری از ساسان ناطق در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

خبرگزاری میزان - رمان «مرد‌های کوچه عنایت» با نگاهی به داستان مهاجرت و ترک وطن، زندگی دو دوست به نام‌های سیروس و هدایت را روایت می‌کند که برای رسیدن به آرزوهایشان راهی اروپا می‌شوند. «مرد‌های کوچه عنایت» تصویری از اتفاقات و حوادثی است که برای این دو نفر رخ می‌دهد.

ناطق شخصیت‌های رمانش را در برابر دو کلید واژه «مادر» و «وطن» قرار می‌دهد. سیروس و هدایت با فراری خودخواسته و دستیابی به یک زندگی عادی، دست به تغییر جغرافیای زندگیشان می‌زنند، در آغاز راه شرایط به خوبی پیش می‌رود، اما گذشتن از مادر و وطن برایشان تاوانی از جنس حس غربت و تنهایی در پی دارد.

رمان «مرد‌های کوچه عنایت» با در نظر گرفتن مشکلات اقتصادی و پدیده مهاجرت سعی دارد جوان ایرانی را متوجه فرهنگ ملی و مذهبی و گذشته پرافتخار خود کند و مفاهیمی، چون وطن، عشق و مادر را برای مخاطب خود بازتعریف کند. بهره‌گیری از مفاهیم مذهبی از جمله پیاده‌روی اربعین و شهادت و نیم‌نگاهی به دوران جنگ تحمیلی از ویژگی‌های جدیدترین رمان ساسان ناطق است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«شمس‌الله یک‌چشم، شمر تعزیه‌مان بود. چشمش عیب و ایرادی نداشت، اما پلک چشم چپش پایین می‌افتاد و مردم فکر می‌کردند سنگک‌پز محل یک چشم دارد. چند سال پیش در محل چو افتاده بود در دعوا چند نفر را لت‌وپار کرده و آن‌ها هم با تیزی زده‌اند رگ پلک چشمش را پاره کرده‌اند.»

«مرد‌های کوچه‌های عنایت» با شمارگان ۵۰۰ نسخه در ۳۹۲ صحفه به قیمت ۳۴۵ تومان در بازار کتاب موجود است.

انتهای پیام/


برچسب ها: رمان نویسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *