هلند پیوستن کودکان مهاجر را به والدینشان محدود می‌کند

12:05 - 26 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۳۴۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
هلند پیوستن کودکان مهاجر را به والدینشان محدود می‌کند
دولت هلند مانند برخی دیگر از دولت‌های اروپایی قوانین مهاجرتی تازه‌ای را برای پیش بردن اهداف خود معرفی کرده‌ که این موضوع هشدار کارشناسان را درپی داشته است.

خبرگزاری میزان - دولت هلند قصد دارد سیاست‌های شدید ضدمهاجرتی را اتخاذ کند، سیاست‌هایی که کارشناسان می‌گویند از سخت‌ترین اقدام‌های علیه مهاجران در اتحادیه اروپا خواهد بود.

این درحالی است که هلند همواره طی دهه‌های گذشته خود را به‌عنوان مدافع ادعایی حقوق بشر و برابری معرفی کرده، اما واقعیت خلاف این ادعا‌ها را نشان می‌دهد. 

جزئیات برنامه مهاجرتی دولت هلند

برنامه‌های دولت هلند که به‌تازگی به‎عنوان بخشی از برنامه ائتلاف حاکم اعلام شده، شامل بازرسی‌های مرزی سخت‌تر، مجازات کسانی که در این طرح اختلال ایجاد می‌کنند، محدودیت‌هایی برای الحاق خانواده‌ها که مانع از پیوستن کودکان به والدینشان می‌شود، و تمرکز بر اخراج اجباری مهاجران است.

این نخستین دولت در هلند است که حزب راست افراطی و ضدمهاجر «آزادی هلند» را به ریاست گرت وایلدرز نمایندگی می‌کند؛ این حزب در ماه نوامبر (آبان/آذر ۱۴۰۲) تقریبا یک‌چهارم کرسی‌های پارلمان هلند را به‌دست آورد.

مارجولین فابر، وزیر مهاجرت و پناهندگی دولت هلند گفته بود: هدف من سخت‌ترین سیاست پناهندگی تاکنون است، فابر در اظهارات خود به ارتباط ادعایی مهاجران با بحران در بخش‌های مسکن، مراقبت‌های بهداشتی و آموزش اشاره کرده بود. 

او همچنین گفته بود: این طرح جدید به من اجازه می‌دهد تا با مهاجران و پناهجویان مقابله کنم. 

هلند پیوستن کودکان مهاجر را به والدینشان محدود می‌کند

چنین قانون اضطراری به دولت هلند این امکان را می‌دهد که بدون انتظار برای تصویب از سوی پارلمان، اقدام‌هایی را در موضوع مهاجرت انجام دهد.

در برنامه دولت هلند آمده: هلند باید به دسته کشور‌های عضو (اتحادیه اروپا) با سخت‌ترین قوانین پذیرش پناهجویان تعلق داشته باشد.

فابر گفت که می‌خواهد اعطای مجوز‌های پناهندگی را متوقف، الحاق خانواده را به‌طور قابل ملاحظه‌ای برای بخش بسیار زیادی از متقاضیان محدود و اخراج پناهجویان را تسریع کند. 

این برنامه همچنین تغییر قوانین مسکن را برای جلوگیری از دسترسی پناهجویان دارای مجوز اقامت به مسکن اجتماعی به‌منظور آنچه کاهش فشار بر بازار مسکن خوانده‌شده، پیشنهاد می‌کند.

هشدار کارشناسان و فعالان

فعالان حقوق بشری پیش‌تر به طرح مارجولین فابر، وزیر مهاجرت و پناهندگی دولت هلند برای ایجاد یک قانون اضطراری درجهت تسریع اجرای سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی او انتقاد کرده بودند؛ این افراد طرح پیشنهادی را ضددموکراتیک توصیف کرده بودند. 

سازمان غیردولتی «شورای هلند برای پناهندگان» گفت که عمیقا نگران است که پناهندگان بهای گزافی برای این اقدام‌ها بپردازند.

هلند پیوستن کودکان مهاجر را به والدینشان محدود می‌کند

 

این سازمان استدلال کرد که بند‌های اضطراری برای جنگ‌ها یا بلایای طبیعی وجود دارد، در حالی که مشکلات پناهندگی این کشور پیامد‌های انتخاب‌های سیاسی است.

این سازمان همچنین گفت: هیچ تعداد غیرمنتظره و زیادی از پناهجویان در هلند وجود ندارد.

روند مشابه در دیگر کشور‌های اروپایی

اتحادیه اروپا با افزایش ورود مهاجران مواجه بوده و این موضوع برای برخی از کشور‌های عضو بهانه‌ای شده تا بازرسی‌های مرزی را در محدوده‌ای که معمولا یک منطقه گسترده تردد آزاد است (منطقه شینگن) بازگردانند.

قوانین شینگن این امکان را به‌عنوان آخرین راه‌حل برای جلوگیری از آنچه تهدید‌های جدی برای امنیت داخلی یا سیاست عمومی خوانده شده، می‌دهد.

درپی این موضوع کشور‌هایی ازجمله اتریش، دانمارک، فرانسه، المان، ایتالیا، نروژ، اسلوونی، سوئد و فنلاند سیاست‌های مهاجرتی خود، ازجمله کنترل مرز‌ها را تشدید کرده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *