آیین تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید دادگستری شهرستان سنقر و کلیایی برگزار شد

17:08 - 25 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۲۳۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آیین تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید دادگستری شهرستان سنقر و کلیایی برگزار شد
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: سند تحول قضایی بر اساس هفت مأموریت اصلی و با رویکرد مطالعه وضع موجود و آسیب شناسی عملکرد دستگاه قضا در طول دوران پس از انقلاب اسلامی و بررسی نقاط قوت و ضعف موجود، تهیه و به منظور معماری دستگاه قضایی متناسب با گام دوم انقلاب و با هدف تحقق دو پیامد اصلی «دستیابی به عدالت» و «رضایتمندی مردم» تنظیم شده است.

خبرگزاری میزان - طی مراسمی با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه و مقامات و مسئولین ارشد شهرستان سنقروکلیایی، صادق تاری وردی به عنوان رئیس جدید دادگستری این شهرستان منصوب و از زحمات یزدان نوری زاده رئیس پیشین تقدیر شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در آیین تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید دادگستری شهرستان سنقروکلیایی گفت: مبنای عملکرد قوه قضاییه بر اساس قانون اساسی و سند تحول قضایی استوار است که در زمان شهید رئیسی تدوین و در نهایت به تأیید مقام معظم رهبری رسید و ابلاغ شد.

نیکزاد عباسی یادآور شد: سند تحول قضایی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه است بر اساس هفت مأموریت اصلی و با رویکرد مطالعه وضع موجود و آسیب شناسی عملکرد دستگاه قضا در طول دوران پس از انقلاب اسلامی و بررسی نقاط قوت و ضعف موجود، تهیه و به منظور معماری دستگاه قضایی متناسب با گام دوم انقلاب و با هدف تحقق دو پیامد اصلی «دستیابی به عدالت» و «رضایتمندی مردم» تنظیم شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه با تأکید بر ضرورت اجرای سند تحول قضایی، خاطرنشان کرد: مأموریت‌های اصلی قوه قضاییه که مبنای تدوین سند تحول قضایی شده، شامل هفت مأموریت مهم از جمله؛ «رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل‌وفصل دعاوی و رفع خصومات»، «احیای حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع»، «نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور»، «کشف جرم، تعقیب و مجازات و تعزیر مجرمین و اجرای حدود و مقررات مدون جزایی اسلام»، «پیشگیری از وقوع جرائم و دعاوی»، «اصلاح مجرمان» و «حمایت از حقوق مالکیت اشخاص» است.

وی دو چالش مهم دستگاه قضایی را کثرت جرایم و دعاوی و عدم آگاهی افراد نسبت به تکالیف حقوقی خود دانست و افزود: این چالش‌ها منجر به تشکیل پرونده‌های متعدد در دادگستری و اطاله دادرسی خواهد شد، لذا ضرورت دارد مردم با افزایش دانش حقوقی و پایبندی به حقوق و تکالیف خود در کنترل این وضعیت به خود و دستگاه قضایی کمک کنند.

عباسی ضمن اشاره به تلاش‌های ارزشمند نوری زاده در دادگستری شهرستان کنگاور این حوزه را یکی از موفق‌ترین حوزه‌های قضایی در استان معرفی کرد و گفت: دادگستری این شهرستان همواره از نظر آمار و عملکرد در بهترین وضعیت قرار دارد و این موضوع کار را برای رئیس جدید دادگستری این شهرستان سخت خواهد کرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به فعالیت‌های مؤثر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کرمانشاه افزود: ستاد مذکور در راستای امنیت سرمایه گذاری، رفع موانع حقوقی– قضایی تولید و اشتغال و مبارزه با مفاسد اقتصادی و به منظور استفاده مطلوب از ظرفیت‌های قوه قضاییه در تحقق سیاست‌های مذکور در ابعاد حقوقی، قضایی و در چارچوب وظایف و اختیارات قوه قضاییه و آیین نامه داخلی ستاد استانی انجام وظیفه می‌کند و تمام دستگاه‌ها مکلف به اجرای مصوبات این ستاد هستند.

قائم مقام ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کرمانشاه افزود: در راستای تحقق سیاست‌های این ستاد، از ابتدای سال تاکنون از بیکاری ۱۰ هزار نفر جلوگیری شده است.

وی در ادامه ضمن تکریم و تقدیر از زحمات و خدمات یزدان نوری زاده که پیش از این به مدت ۱۲ سال در شهرستان سنقر و کلیایی حضور داشت، ضمن ابلاغ حکم انتصاب صادق تاری وردی و معارفه وی به عنوان رئیس جدید دادگستری این شهرستان به او توصیه کرد اجرای دقیق سند تحول قضایی، حل مشکلات قضایی مردم، برخورد با مجرمین، استفاده از ظرفیت روحانیون، ریش سفیدان و بزرگان، تعامل با مساجد، مدارس، دانشگاهها، ادارات و ... در راستای پیشگیری از وقوع جرم و آموزش مهارت‌های زندگی و مردم داری را در اولویت کار‌های خود قرار دهد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ضمن اشاره به حضور پرشور مردم در این مراسم افزود: این حضور ارزشمند، نشان دهنده رصد و نظارت غیررسمی مردم بر عملکرد مسئولین و همچنین قدرشناسی از مسئولین موفق و تلاشگر است، لذا بر هر مسئول و مدیری واجب است با مردم داری، اخلاق حسنه، خدمت و تلاش فراوان از خود یادگاری باارزش به جای بگذارد.

در پایان این مراسم صادق تاری وردی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان سنقر و کلیایی منصوب و از زحمات یزدان نوری زاده رئیس پیشین دادگستری این شهرستان تقدیر شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: سند تحول قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *