رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه: سند تحول و تعالی قوه قضاییه مهمترین معیار و شاخص برآورد عملکرد مسئولین قضایی است

16:03 - 18 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۰۷۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه: سند تحول و تعالی قوه قضاییه مهمترین معیار و شاخص برآورد عملکرد مسئولین قضایی است
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در آیین تکریم و معارفه رؤسا و دادستان‌های پیشین و جدید دادگستری شهرستان اسلام آباد غرب گفت: سند تحول و تعالی قوه قضاییه راهنمای کار و مهمترین معیار و شاخص جهت برآورد عملکرد مسئولین دستگاه قضایی است.

خبرگزاری میزان - طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) استان، رئیس کل دادگستری، معاونینش و مسئولین ارشد شهرستان اسلام آباد غرب، یوسف جلیلیان و حسین خیری به عنوان رئیس و دادستان جدید دادگستری شهرستان اسلام آباد غرب منصوب و از زحمات قاسم نظری و سید سجاد ملایری رئیس و دادستان پیشین این شهرستان تقدیر شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ابتدا ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و تأکید بر ضرورت خدمت رسانی به مردم اظهار کرد: شهرستان اسلام آباد غرب بعد از کرمانشاه دومین شهر بزرگ استان است و کار قضایی در این شهرستان با توجه به حساسیت بالای آن بسیار حائز اهمیت است.

کرمی افزود: کار در دستگاه قضایی با توجه به حجم بالای ورودی پرونده و شرایط خاصی که دارد یکی از سخت‌ترین کارهاست.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اجرای دقیق سند تحول قضایی، خاطرنشان کرد: سند تحول و تعالی قوه قضاییه راهنمای کار و مهمترین معیار و شاخص جهت برآورد عملکرد مسئولین دستگاه قضایی است.

وی با اشاره به برخی شاخص‌های سند تحول قضایی، کار و تلاش مستمر در راستای اجرای سند تحول قضایی را مهمترین اولویت دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد مواردی از جمله تکریم ارباب رجوع، کاهش اطاله دادرسی یا رسیدگی به دعاوی مردم در کمترین زمان ممکن، جلوگیری از تشکیل پرونده در جرایم کم اهمیت، گسترش صلح و سازش و استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و... در اولویت برنامه‌های کاری رئیس و دادستان جدید دادگستری شهرستان اسلام آباد غرب باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ضمن اشاره به اصل تفکیک قوا در قانون اساسی افزود: دستگاه قضایی در صدور رأی کاملاً مستقل است، ولی ضرورت دارد همواره با دستگاه‌های متولی امر اطلاعاتی، نظامی، انتظامی و ... جهت پیشگیری و رفع مشکلات تعامل داشته باشد.

کرمی ضمن تقدیر از خدمات نظری و ملایری، به جلیلیان و خیری رئیس و دادستان جدید دادگستری شهرستان اسلام آباد غرب توصیه کرد حرکت در چارچوب شاخص‌های سند تحول قضایی، تکریم ارباب رجوع و برخورد قاطع با مجرمین را سرلوحه کار خود قرار دهند.

در پایان این مراسم یوسف جلیلیان و حسین خیری به ترتیب به عنوان رئیس و دادستان جدید دادگستری شهرستان اسلام آباد غرب منصوب و از زحمات قاسم نظری و سیدسجاد ملایری رئیس و دادستان پیشین دادگستری این شهرستان تقدیر شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *