۴۰ ساعت تلاش بی‌وقفه نجاتگران برای نجات ۵ دره‌نورد در آبشار کرودیکن

11:21 - 24 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۹۴۳
۴۰ ساعت تلاش بی‌وقفه نجاتگران برای نجات ۵ دره‌نورد در آبشار کرودیکن
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری گفت: امدادگران بروجنی پس از ۴۰ ساعت تلاش بی‌وقفه ۵ دره‌نورد که در تنگ زندان آبشار کرو دیکن سبزه کوه در سخت گذر‌ترین مکان این منطقه گرفتار شدند نجات دادند.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری؛ مسعود مثنوی اظهار داشت: با اطلاع مرکز eoc استان خبری مبنی بر گرفتارشدن ۵ نفر در آبشار تنگ زندان بلافاصله تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات کوهستان کلار شهرستان بروجن به همراه تیم پایگاه نگین و یک تیم اضطرار متشکل از کوهنوردان تیم کوهستان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: این عملیات که پس ارزیابی صحنه حادثه و پس از ساعت‌ها جستجو در دره‌ها و مناطق صعب العبور انجام شد ۵ نفر مشاهده شدند که یک مصدوم در پی داشت و از ناحیه زانو، دچار ترما وشکستگی شده و قادر به حرکت نبود که پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی و با استفاده از تجهیزات کوهستان پس از ساعت‌ها کوهپیمایی و عبور از صخره‌ها به محل امن انتقال و توسط آمبولانس و خودرو‌های امدادی هلال احمربه مرکز درمانی بروجن انتقال داده شدند.

مثنوی ادامه داد: در این تلاش ۴۰ ساعته نجاتگران جمعیت هلال احمر ۲ نفر نجاتگر کادر، ۱۲نفر نجاتگر داوطلب تخصصی کوهستان، ۱دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه خودرو کمکدار بکار گرفته شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: خدمات هلال احمر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *