واشنگتن‌پست ادعای صهیونیست‌ها را درباره قتل شهروند آمریکایی رد کرد

12:52 - 22 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۷۴۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
واشنگتن‌پست ادعای صهیونیست‌ها را درباره قتل شهروند آمریکایی رد کرد
تحقیقات روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست ادعا‌های رژیم صهیونیستی را مبنی بر اصابت گلوله «غیرعمدی» به فعال آمریکایی در جریان درگیری‌ها در کرانه باختری، رد کرد.

خبرگزاری میزان - عایشه‌نور ازگی ایگی، شهروند ۲۶ ساله آمریکایی ترک‌تبار روز جمعه، ۱۶ شهریور در نزدیکی روستای بیتا در کرانه باختری هدف تیراندازی نظامیان صهیونیست قرار گرفت و کشته شد.

نظامیان صهیونیست در روز جمعه علاوه بر عایشه‌نور ازگی ایگی یک دختر نوجوان ۱۳ ساله فلسطینی را در روستایی در جنوب نابلس هدف قرار داده و به شهادت رساندند.

خانواده عایشه‌نور ازگی ایگی رژیم صهیونیستی را مسئول مرگ او دانسته و خواستار تحقیقات مستقل شدند. 

واشنگتن‌پست ادعای صهیونیست‌ها را درباره قتل شهروند آمریکایی رد کرد

در ادامه رژیم صهیونیستی مدعی شد که شلیک به این شهروند آمریکایی ترک‌تبار غیرعمدی بوده است. 

اما تحقیقات تازه روزنامه واشنگتن‌پست نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی درباره هدف قرار دادن عایشه‌نور ازگی ایگی دروغ گفته است؛ این تنها باری نیست که رژیم صهیونیستی به شکل عمدی فعالان بین‌المللی را هدف قرار می‌دهد؛ اشغالگران پس از هدف قرار دادن این افراد همواره ادعا‌هایی دروغین را برای تبرئه خود مطرح می‌کنند. 

تحقیقات واشنگتن‌پست نشان داد که ایگی بیش از نیم‌ساعت پس از اوج‌گیری درگیری‌ها در بیتا و حدود ۲۰ دقیقه پس از حرکت معترضان به‌سمت جاده اصلی (یعنی بیش از ۱۸۰ متر دورتر از نظامیان صهیونیست) هدف گلوله قرار گرفت.

واشنگتن‌پست ادعای صهیونیست‌ها را درباره قتل شهروند آمریکایی رد کرد

یک نوجوان فلسطینی نیز که به‌گفته شاهدان در حدود ۲۰ متری ایگی ایستاده بود، براثر تیراندازی نظامیان صهیونیست مجروح شد.

نکته مهم این است که ارتش رژیم صهیونیستی از پاسخ به پرسش‌های روزنامه پست خودداری کرد؛ واشنگتن‌پست پرسیده بود که چرا نظامیان صهیونیست تا مدت‌ها پس از عقب‌نشینی معترضان، در حالی که از فاصله بیش از ۱۸۰ متری هیچ تهدیدی وجود نداشت، به‌سمت آن‌ها تیراندازی کردند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *