آیین تحلیف و اعطای پروانه به میانجیگران استان گیلان برگزار شد

13:00 - 21 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۵۸۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آیین تحلیف و اعطای پروانه به میانجیگران استان گیلان برگزار شد
آیین تحلیف و اعطای پروانه به میانجیگران استان گیلان با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گیلان در امور شورا‌های حل اختلاف برگزار شد.

خبرگزاری میزان- آیین تحلیف و اعطای پروانه میانجیگری استان گیلان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین میر محمدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در امور شورا‌های حل اختلاف برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین میر محمدی در این مراسم ضمن تاکید بر اهمیت و جایگاه والای میانجیگری در حل و فصل دعاوی، خاطر نشان کرد: از آنجایی که میانجیگری در خارج از محیط محاکم و مراجع قضایی صورت می‌پذیرد می‌تواند تا حد زیادی در رفاه حال شهروندان موثر باشد و از ازدحام در دادگاه‌ها جلوگیری به عمل آورده و علاوه بر حذف تشریفات و فرآیند رسیدگی قضایی باعث کاهش اطاله دادرسی و تسریع در احقاق حق افراد ذی‌نفع شده است.

وی با بیان اینکه حجم بالای ورودی پرونده به محاکم قضایی، امر رسیدگی را دشوار کرده است، گفت: نهاد‌هایی مانند داوری و میانجیگری در راستای ایجاد صلح و سازش و کاهش پرونده ایجاد شده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان صلح و سازش را سید الاحکام نامید و تصریح کرد: سازش به معنای گذشت یک طرفه نیست بلکه ۲ طرف پرونده از اثرات سازش بهره‌مند می‌شوند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم میانجیگران استان ضمن ادای سوگند در پیشگاه قرآن کریم و قرائت سوگندنامه پروانه میانجیگری خود را از معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گیلان دریافت و به طور رسمی کار خود را آغاز کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *