رئیس جدید حوزه قضایی رودبنه معرفی شد

15:57 - 18 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۰۷۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس جدید حوزه قضایی رودبنه معرفی شد
آیین تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی رودبنه استان گیلان با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولان نظامی، انتظامی و اجرایی بخش رودبنه برگزار و احمد علمدار با حکم رئیس قوه قضاییه به عنوان رئیس جدید دادگستری این حوزه قضایی معرفی شد.

خبرگزاری میزان- مهرداد دارسرایی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اصل ۱۵۶ قانون اساسی، عنوان کرد: قوه قضاییه قوه‌ای مستقل و پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و تحقق عدالت است.

وی با بیان اینکه اهداف قوه قضاییه به ۵ دسته تقسیم شده است، گفت: رسیدگی به شکایات، صدور حکم، حل و فصل دعاوی مردم، حفظ و احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع از وظایف این قوه است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گیلان در ادامه افزود: نظارت بر حسن اجرای قوانین، کشف جرم و برخورد با مجرمین و همچنین اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم نیز از دیگر اهداف این قوه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در اصل ۱۶۷ قانون اساسی قاضی مکلف شده است تا پرونده را رسیدگی و تعیین تکلیف کند، تصریح کرد: قاضی نمی‌تواند به بهانه خلا قانونی، تعارض قانون و ... از رسیدگی به پرونده امتناع کند و اگر هم قانون مدون جوابگو نباشد باید به فتاوای مراجع مراجعه کند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم احمد علمدار با حکم رئیس قوه قضاییه به سمت رئیس حوزه قضایی بخش رودبنه منصوب و از تلاش‌های محمد کرمی رئیس سابق این حوزه قضایی قدردانی شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *