بمب‌های ساخت آمریکا؛ تسلیحاتی برای کشتار مردم غزه در مناطق امن

11:55 - 21 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۵۶۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بمب‌های ساخت آمریکا؛ تسلیحاتی برای کشتار مردم غزه در مناطق امن
رژیم صهیونیستی در جنایت کشتار آوارگان در اردوگاه المواصی، همانند جنایت‌های قبلی، از بمب‌های ساخت آمریکا استفاده کرده است.

خبرگزاری میزان - شواهد موجود نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی همچنان در جنایت‌های خود علیه مردم غزه از تسلیحات ساخت آمریکا استفاده می‌کند. 

یک گروه حقوق بشری مستقر در ژنو اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از بمب‌های بزرگی که از سوی آمریکا تامین شده بود برای حمله به منطقه امن بشردوستانه المواصی در جنوب نوار غزه استفاده کرد. 
براساس آمارها، دست‌کم ۴۰ نفر در حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی اردوگاه المواصی در خان‌یونس به شهادت رسیده و ده‌ها نفر مجروح شدند؛ این در حالی است که منطقه المواصی از سوی رژیم اشغالگر به‌عنوان منطقه امن بشردوستانه برای غیرنظامیان آواره غزه تعیین شده بود. 

مشخصات بمب‌هایی که در المواصی استفاده شد 

ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه (Euro-Med) گفت که هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی ۳ بمب ۲ هزار پوندی (۹۰۰ کیلوگرمی) MK-۸۴ ساخت آمریکا را در نیمه‌شب و در حالی که غیرنظامیان در حال خواب بودند، بر روی یک اردوگاه مملو از چادر‌های آوارگان در المواصی پرتاب کردند.

براساس گزارش‌های منتشرشده، آمریکا در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ بیش از ۱۴ هزار بمب MK-۸۴ را به اراضی اشغالی صادر کرده است. 

بمب‌های ساخت آمریکا؛ تسلیحاتی برای کشتار مردم غزه در مناطق امن

این گروه حقوق بشری در بیانیه‌ای گفت: بمب‌ها باعث ایجاد دهانه‌هایی به عمق چندین متر شد و حدود ۲۰ چادر را با خانواده‌های داخل آن مدفون کرد.

این گروه اضافه کرد: بسیاری از چادر‌ها به‌همراه تمام اعضای خانواده در زیر شن‌ها مدفون شدند.

ادامه جنایت‌ها در سایه سکوت بین‌المللی

ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه گفت که سکوت بین‌المللی رژیم صهیونیستی را تشویق می‌کند تا جنایت بیشتری علیه فلسطینی‌ها مرتکب شود.

در این بیانیه آمده است: سکوت و بی‌اعتنایی به این قتل‌عام‌های بی‌سابقه در تاریخ جنگ‌ها شرم‌آور است و چراغ سبزی به اسرائیل برای ادامه ارتکاب آن‌ها در چارچوب رویکردی روشن برای کشتار جمعی و از بین بردن فلسطینیان است.

بمب‌های ساخت آمریکا؛ تسلیحاتی برای کشتار مردم غزه در مناطق امن

در ادامه این بیانیه آمد: آمریکا در این جنایت شریک است، زیرا باوجود اینکه می‌داند هر بار از آن‌ها برای کشتن صد‌ها غیرنظامی استفاده می‌شود، ارتش اسرائیل را با سلاح و بمب‌های مخرب تامین می‌کند.

تایید استفاده از بمب‌های ۲ هزار پوندی

نیویورک‌تایمز نیز به نقل از ۳ کارشناس تسلیحاتی تایید کرد که در حمله به اردوگاه المواصی از ۳ بمب ۲ هزار پوندی استفاده شده بود. 

کریس کاب‌اسمیت، یکی از کارشناسان اسلحه که افسر سابق توپخانه ارتش انگلیس و مدیر یک آژانس امنیتی و لجستیکی است گفت که ابعاد گودال‌های ایجادشده در المواصی به‌طور کلی با تخریب ناشی از مهمات ۲۰ هزار پوندی مطابقت دارد.

بمب‌های ساخت آمریکا؛ تسلیحاتی برای کشتار مردم غزه در مناطق امن

ترور بال، کارشناس دوم که تکنسین سابق خنثی کردن مهمات منفجره ارتش آمریکا است، یک قطعه پیدا شده در صحنه را به‌عنوان بخش انتهایی کیت SPICE-۲۰۰۰ شناسایی کرد؛ این یک کیت هدایت دقیق است که به‌همراه بمب‌های ۲ هزار پوندی استفاده می‌شود. 

بمب‌های ساخت آمریکا؛ تسلیحاتی برای کشتار مردم غزه در مناطق امن

نیویورک‌تایمز گزارش کرد که رژیم صهیونیستی در کارزار کشتار خود در نواز غزه معمولا از بمب‌های ۲ هزار پوندی استفاده می‌کند که می‌تواند باعث مرگ یا مجروح شدن افراد در شعاع ده‌ها متری شود. 

در حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین در ماه گذشته نیز که بیش از ۶ هزار آواره در آن پناه گرفته‌اند، دست‌کم ۱۰۰ نفر به شهادت رسیده و ده‌ها نفر مجروح شدند.

رژیم صهیونیستی در بحبوحه تهاجم مستمر خود به نوار غزه، باوجود قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش‌بس فوری شده، همچنان به‌طور سیستماتیک تاسیسات غیرنظامی از جمله مدارس، بیمارستان‌ها و اماکن مذهبی را در نوار غزه هدف قرار داده است.

براساس قوانین جنگ، هدف قرار دادن چنین تاسیسات غیرنظامی جنایت جنگی تلقی می‌شود.

به‌گفته مقام‌های بهداشتی محلی، در پی جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) بیش از ۴۱ هزار نفر، که بیشتر زن و کودک بودند به شهادت رسیده و حدود ۹۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

در همین حال، محاصره مداوم این منطقه به کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو منجر شده و بسیاری از منطقه را ویران کرده است.

رژیم صهیونیستی به‌دلیل اقدام‌های خود در غزه در دیوان بین‌المللی دادگستری با اتهام‌های نسل‌کشی مواجه است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *