سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم: از ظرفیت نهاد‌های فرهنگی و مذهبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شود

14:31 - 22 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۵۱۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم: از ظرفیت نهاد‌های فرهنگی و مذهبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شود
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم بر استفاده از ظرفیت نهاد‌های فرهنگی و مذهبی با هدف کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

خبرگزاری میزان- اولین نشست مشترک دستگاه قضایی استان قم با نهاد ائمه جمعه استان در راستای برنامه‌های ابلاغی دستگاه قضایی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با مشارکت نهاد‌های مذهبی و مردم‌نهاد به ریاست سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

سعید کاویانی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم در این نشست ضمن تبیین برنامه‌ها و راهبرد‌های در نظرگرفته شده بر استفاده از ظرفیت نهاد‌های فرهنگی و مذهبی با هدف کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از وقوع جرم برای معرفی‌شدگان از سوی نهاد ائمه جمعه استان، اختصاص یکی از خطبه‌های نماز جمعه به ترویج فرهنگ صلح و دوستی، استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی برای ترویج باور‌های مذهبی صلح‌جویانه، ارائه خدمات مشاوره حقوقی توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به مراجعین معرفی شده از سوی نهاد ائمه جمعه استان از جمله مصوبات این نشست بود.

همچنین در این نشست مقرر شد در محل برگزاری نماز جمعه مکانی جهت برپایی میزخدمت دادگستری اختصاص یابد و فرصتی برای دیدار مددجویان کانون اصلاح و تربیت استان با امام جمعه قم و شرکت آنان در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه فراهم شود.

در پایان این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین مهدیزاده مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان ضمن تأکید بر ضرورت تعامل هرچه بیشتر ستاد ائمه جمعه استان با دستگاه قضایی، از برنامه‌های مصوب در این نشست استقبال و ابراز امیدواری کرد انجام همکاری‌ها و برقراری تعاملات در زمینه‌های مطرح شده در این نشست می‌تواند گامی موثر در راستای ارتقای آگاهی‌های عمومی و حقوقی شهروندان و کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی در استان باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *