راه‌اندازی شعب دادگاه‌های صلح در تمام حوزه‌های قضایی استان ایلام

20:20 - 20 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۴۷۵
راه‌اندازی شعب دادگاه‌های صلح در تمام حوزه‌های قضایی استان ایلام
نشست تبیین و تشریح قانون جدید شورا‌های حل اختلاف برای نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان ایلام برگزار شد.

خبرگزاری میزان - نشست تبیین و تشریح  قانون جدید شورا‌های حل اختلاف و تشکیل دادگاه‌های صلح به توسط  افشار خسروی‌زاد، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و سرپرست دادگاه‌های تجدیدنظر استان و با حضور  نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان ایلام در سالن همایش کوثر دادسرای عمومی و انقلاب ایلام برگزار شد.

در این نشست سرپرست دادگاه‌های تجدید نظر استان ایلام، ضمن تشریح کامل قانون جدید شورا‌های حل اختلاف و تشکیل دادگاه‌های صلح در سطح کشور و استان ایلام به بیان وظایف و مسئولیت‌های نمایندگان حقوقی با توجه به تصویب قانون جدید وراه‌های پیشگیری از تضییع حقوق بیت‌المال و شیوه تقویم خواسته و… پرداخت.

وی اظهار کرد: با تلاش‌های صورت‌گرفته شعب دادگاه‌های صلح در تمام حوزه‌های قضایی استان به جز مرکز استان راه اندازی شده و به زودی شاهد راه اندازی این دادگاه‌ها در مرکز استان نیز خواهیم بود.

خسروی‌زاد، افزود: نمایندگان حقوقی سازمان‌ها و ادارات استان باید ضمن مطالعه دقیق قانون جدید شورا‌های حل اختلاف، الزامات قانونی لازم را در دعاوی مربوط به دستگاه متبوع خود با توجه به این قانون جدید و راه‌اندازی دادگاه‌های صلح مورد توجه قرار دهند.

در پایان این نشست نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان سوالات و ابهامات خود درباره قانون جدید و تشکیل دادگاه‌های صلح را مطرح کردند و خسروی‌زاد به آنان پاسخ داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *