گزارش|

مروری بر پروژه‌های عمرانی موثر در کاهش ترافیک شهر تهران؛ بهره‌برداری از ۲۵ تقاطع تا پایان سال

8:00 - 21 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۳۵۳
مروری بر پروژه‌های عمرانی موثر در کاهش ترافیک شهر تهران؛ بهره‌برداری از ۲۵ تقاطع تا پایان سال
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران ضمن اشاره به اینکه برنامه امسال ما بهره‌برداری از ۲۵ تقاطع است که ۵ مورد آن افتتاح شده و ۲۰ پروژه دیگر را تا پایان سال افتتاح می‌کنیم، گفت: پروژه شهید شوشتری که ۱۶ کیلومتر است تاثیر ۵ درصدی در کاهش ترافیک شرق تهران و تاثیر یک درصدی در کاهش ترافیک کل شهر دارد.

خبرگزاری میزان - ترافیک معضل چندین ساله شهر تهران است معضلی که به ویژه در ساعت‌ها و روز‌های خاصی مردم را دچار سردرگمی می‌کند. مدیریت شهری پایتخت در دوره‌های مختلف اقدام‌های مختلفی را برای رفع این مشکل به کار گرفته، یکی از اقدام‌های صورت گرفته در این دوره مدیریت شهری علاوه بر تخصیص بودجه مناسب برای توسعه حمل و نقل عمومی بهر‌ه‌برداری از تقاطع‌ها و بزرگراه‌هایی است که در کاهش ترافیک موثر هستند و تاکنون در این دوره مدیریت شهری ۳۰ پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

هادی حق‌بین، معاون فنی و عمران شهرداری تهران در گفت‌وگو با میزان درباره پروژه عمرانی موثر در کاهش ترافیک در شهر تهران که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند، بیان کرد: برنامه‌ریزی ما برای سال ۱۴۰۳ بهره‌‎برداری از ۲۵ تقاطع است. همچنین افتتاح فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی، بزرگراه شهید شوشتری و بخش غربی بزرگراه یادگار امام (ره) را نیز تا پایان این دوره مدیریت شهری یعنی تا سال آینده در برنامه داریم.

افتتاح پروژه‌ها تا چه حد به کاهش ترافیک کمک می‌کند؟ 

مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران نیز به میزان گفت: برنامه امسال ما بهره‌برداری از ۲۵ تقاطع است که ۵ مورد آن افتتاح شده و ۲۰ پروژه دیگر در حال اجرا هستند و به امید خدا تا پایان سال به تدریج به بهره‌برداری می‌رسند. ۲۵ تقاطعی که امسال در برنامه داریم در کنار ۲۵ پروژه‌ای که در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ افتتاح شده است در مجموع به ۵۰ تقاطع می‌رسد.

وی ضمن اشاره به اینکه پروژه بزرگراه‌های شهید شوشتری، یادگار امام (ره) و شهید بروجرودی را جزو پروژه‌های تکمیل تقاطع‌ها به حساب نمی‌آوریم، ادامه داد: این پروژه‌ها با قدرت در حال انجام هستند. حدود ۴۰ درصد از آسفالت اتوبان شهید شوشتری انجام شده و همچنین رفع معارضان ملکی اتوبان شهید بروجردی نیز تکمیل شد و هفته گذشته تخریب آخرین ملک معارض نیز به همت شهرداری منطقه صورت گرفت. امیدواریم این پروژه‌ها تا پایان این دوره مدیریت شهری به ثمر بنشیند.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که با افتتاح این پروژه‌ها ترافیک چه مقدار بهبود می‌کند؟ توضیح داد: هر پروژه دارای تاثیر محلی است و این تاثیر‌ها باید در مدل کلانگر که سازمان ترافیک انجام می‌دهد لحاظ شود و سپس می‌توانیم بگوییم به طور کلی این پروژه‌ها چه میزان در کاهش ترافیک موثر هستند.

صداقتی با بیان اینکه  پروژه شهید شوشتری که ۱۶ کیلومتر است تاثیر ۵ درصدی در کاهش ترافیک شرق تهران و تاثیر یک درصدی در کاهش ترافیک کل شهر تهران دارد، افزود: آنچه در رابطه با این پروژه در حال انجام است مربوط به فاز یک است و این تاثیر را در این مرحله انتظار نداریم.

انتهای پیام/ 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *