جنایت به‌وقت المواصی؛ حمله دوباره رژیم صهیونیستی به مناطق امن

8:57 - 20 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۳۲۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنایت به‌وقت المواصی؛ حمله دوباره رژیم صهیونیستی به مناطق امن
رژیم صهیونیستی همچنان با استناد به ادعا‌های تکراری، مناطقی را که خود به‌عنوان مناطق به‌اصطلاح امن تعیین کرده، هدف قرار داده و جنایت‌های جدید را رقم می‌زند.

خبرگزاری میزان - رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، این‌بار چادر‌های آوارگان را در خان‌یونس بمباران کرد. 

مقام‌های بهداشتی غزه اعلام کردند که براثر حمله رژیم صهیونیستی به چادر‌های آوارگان فلسطینی در جنوب غزه، دست‌کم ۴۰ نفر به شهادت رسیده و ۶۰ نفر مجروح شدند.

این مقام‌ها اعلام کردند که دست‌کم ۲۰ چادر در اردوگاه المواصی خان‌یونس در حمله صبح روز سه‌شنبه، ۲۰ شهریور هدف قرار گرفتند. 

جنایت به‌وقت المواصی؛ حمله دوباره رژیم صهیونیستی به مناطق امن

از زمانی که ارتش رژیم صهیونیستی در طول حمله زمینی خود به خان‌یونس و رفح، منطقه ساحلی المواصی را به‌عنوان منطقه امن تعیین کرد، این منطقه مملو از فلسطینی‌هایی است که در چادر‌ها پناه گرفته‌اند. 

الجزیره به نقل از امدادگرانی که در جست‌وجوی بازماندگان بودند، گفت که در پی حمله رژیم صهیونیستی گودال‌هایی به عمق ۹ متر (۳۰ فوت) در این اردوگاه به‌وجود آمده است. 

جنایت به‌وقت المواصی؛ حمله دوباره رژیم صهیونیستی به مناطق امن

شاهدان صحنه‌های پر هرج‌ومرج را در این منطقه توصیف کرده و گفتند که همزمان با آتش‌سوزی در اردوگاه المواصی، پرواز هواپیما‌های تجسسی رژیم صهیونیستی بر فراز این اردوگاه را دیده‌اند. 

سخنگوی دفاع مدنی غزه گفت که ارزیابی اولیه از صحنه حاکی از آن است که این حمله یکی از فجیع‌ترین قتل‌عام‌ها در جنگ «جنون‌آمیز» کنونی بوده است.

براساس گزارش‌ها، امدادگران برای بازیابی اجساد افرادی که در این حمله به شهادت رسیده‌اند با مشکل مواجه هستند.

جنایت به‌وقت المواصی؛ حمله دوباره رژیم صهیونیستی به مناطق امن

در همین حال، رژیم صهیونیستی مانند گذشته دوباره از طرح ادعا‌هایی درباره حضور مبارزان مقاومت در محل هدف قرار گرفته، استفاده کرده است. 

حماس نیز حضور مبارزانش را در منطقه مورد هدف رد کرده و مقام‌های صهیونیست را به دروغ‌گویی برای توجیه جنایت خود متهم کرد. 

حماس در بیانیه‌ای گفت: مقاومت چندین‌بار وجود هر یک از اعضای خود را در تجمعات غیرنظامیان یا استفاده از این مکان‌ها برای اهداف نظامی، رد کرده است. 

رژیم اشغالگر صهیونیستی در ماه مرداد نیز چادر‌های اسکان خانواده‌های آواره فلسطینی را که در محوطه بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز غزه برپا شده بود، بمباران کرد. 

براساس آمار‌های ارائه شده از سوی منابع محلی، در پی این حمله ده‌ها نفر شهید و مجروح شده بودند.

اردوگاه المواصی پیش از این نیز هدف قرار گرفته بود؛ ده‌ها غیرنظامی فلسطینی ۲۳ تیر طی یک رشته حمله‌های هوایی گسترده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه المواصی به شهادت رسیده و صد‌ها نفر نیز مجروح شدند.

وزارت بهداشت غزه شمار شهدای این حمله را بیش از ۹۰ نفر اعلام کرده بود و گفت که صدها نفر دیگر مجروح شده‌اند؛ براساس گزارش‌ها، در این حمله از ۵ موشک و ۵ بمب استفاده شده بود.

حمله‌های پیشین رژیم صهیونیستی به مناطق امن 

منطقه المواصی بار‌ها هدف حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته است؛ این منطقه در اواخر ماه می (اوایل خرداد) نیز هدف قرار گرفته بود؛ در این حمله چادر‌های اسکان خانواده‌های آواره هدف قرار گرفت و دست‌کم ۲۱ فلسطینی به شهادت رسیدند. 

پیش از این نیز اشغالگران مناطق امن دیگر در نوار غزه را هدف قرار داده بودند. 

رژیم صهیونیستی طی ماه‌های گذشته چندین قتل‌عام فجیع انجام داده است. این جنایت‌ها در اردوگاه آوارگان النصیرات، اردوگاه‌های المغازی و البریج، شهر رفح و مرکز غزه انجام شده است. 

این حمله‌ها در حالی انجام شدند که مناطق ذکر شده عموما از سوی رژیم صهیونیستی به‌عنوان مناطق امن معرفی شده بودند. 

هدف قرار دادن مناطق امن؛ تاکتیک جنگی رژیم صهیونیستی 

یکی از تاکتیک‌های مقام‌های صهیونیست در برنامه کنترل غزه و شهر‌های آن، مفهوم مناطق امن است. در حالی که هدف ادعا شده حفاظت از غیرنظامیان بود، اما این مناطق اغلب به‌عنوان ابزاری برای محو کردن فلسطینیان از طریق ابزار‌های خشونت‌آمیز است. 

توهم احترام به حقوق بشر برای پنهان کردن هدف واقعی سیاست‌های رژیم صهیونیستی استفاده می‌شود.

این مناطق که به‌عنوان پناه‌گاه‌هایی برای مصون ماندن از خشونت‌های مداوم تبلیغ می‌شوند، اغلب خود به هدف تبدیل و به افزایش آوارگی، تخریب و تلفات جانی منجر می‌شوند. 

کنوانسیون چهارم ژنو وظایف طرف‌های متخاصم را برای تضمین امنیت و رفاه غیرنظامیان غیرمسلح مشخص می‌کند. ناکامی در حفاظت از این مناطق، پرسش‌های حقوقی و اخلاقی جدی را در مورد اجرای عملیات نظامی و تعهد واقعی به اصول بشردوستانه ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *