جنگ لفظی ترامپ و هریس در موضوع مهاجران

13:37 - 18 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۰۲۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنگ لفظی ترامپ و هریس در موضوع مهاجران
بررسی رویکرد جو بایدن و دونالد ترامپ در قبال مهاجران نشان می‌دهد که هر دو نفر خط مشی اخراج و بی‌اعتنایی به وضعیت مهاجران را دنبال می‌کنند.

خبرگزاری میزان - دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا لفاظی‌های خود را درمورد مهاجران تشدید کرد و هشدار داد که در صورت انتخاب مجدد او در انتخابات ماه نوامبر (آبان)، اخراج مهاجران از آمریکا یک داستان خونین خواهد بود.

اظهارات ترامپ در جریان یک گردهمایی مبارزات انتخاباتی در شهر موسینی ایالت ویسکانسین بیان شد؛ این اظهارات با سند جدید کمیته ملی جمهوری‌خواه در سال ۲۰۲۴ که خواهان اجرای سیاست‌های تهاجمی مهاجرتی و اخراج دسته‌جمعی است، همسو بود. 

تشدید لفاظی‌ها علیه مهاجران در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا

ترامپ با اشاره به طرح‌هایی برای اخراج گسترده مهاجران به حامیانش گفت: و می‌دانید که بیرون کردن آن‌ها داستانی خونین خواهد بود. 

او در ادامه گفت: آن‌ها هرگز نباید اجازه ورود به کشور ما را می‌داشتند؛ کسی جلوی آن‌ها را نگرفت. 

جزئیات سند جدید کمیته ملی جمهوری‌خواه درباره مهاجران

کمیته ملی جمهوری‌خواهان در ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) اولویت‌های جدید سیاست مهاجرتی را در طول کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در میلواکی منتشر و به‌طور رسمی تصویب کرد.

در این سند آمده است: جمهوری‌خواهان طرحی تهاجمی برای توقف سیاست‌های مرز‌های باز ارائه می‌کنند که دروازه‌های ورود موجی از بیگانگان غیرقانونی، مواد مخدر مرگ‌بار و جنایت‌های مهاجران را باز کرده است. 

این سند می‌گوید که هر سیاست مرزی دولت ترامپ را بازیابی و ساخت دیوار مرزی را که ترامپ در دوره قبلی خود آغاز کرده بود، به پایان برساند؛ این سند همچنین خواستار تقویت قوانین مهاجرت و گمرک آمریکا (ICE)، تشدید مجازات‌ها برای ورود غیرقانونی و ماندگاری ویزا و بازگرداندن سیاست ترامپ «در مکزیک بمانید» است.

تشدید لفاظی‌ها علیه مهاجران در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا

سند ۲۰۲۴ جمهوری‌خواهان از زبان مستقیم‌تری در مقایسه با نسخه ۲۰۱۶/۲۰۲۰ استفاده می‌کند و اظهارات آشتی‌جویانه درمورد مهاجران را حذف کرده است. 

این موضع تند با انتخاب جی‌دی ونس، سناتور اوهایو برای معاون ریاست‌جمهوری ترامپ، که از درخواست‌ها برای اخراج دسته‌جمعی مهاجران، حمایت کرده، تقویت شده است. 

تلاش‌ها برای مرتبط جلوه دادن مهاجران و بحران‌های داخلی آمریکا

ونس در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در ویسکانسین لفاظی‌های ترامپ را تکرار کرده و گفت: ما باید مردم را اخراج کنیم، باید افرادی را که قوانین ما را زیر پا گذاشته‌اند اخراج کنیم. 

تشدید لفاظی‌ها علیه مهاجران در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا

ترامپ و معاون او مدعی هستند که بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون مهاجر غیرقانونی در آمریکا حضور دارند؛ این درحالی است که آمار‌های دولتی نشان می‌دهد که این تعداد در بیشترین حالت ۱۱ میلیون نفر است. 

این ۲ نفر و حامیان آن‌ها همچنین سعی دارند تا تمام بحران‌های موجود در آمریکا را به مهاجران نسبت دهند. 

ونس در سخنرانی خود در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان، مدعی ارتباط میان مهاجران و بحران مسکن در این کشور شده و گفت: سپس دموکرات‌ها این کشور را با میلیون‌ها بیگانه غیرقانونی پر کردند؛ بنابراین شهروندان مجبور بودند با مهاجران که نباید در این‌جا حضور داشته باشند، رقابت کنند.

داده‌های منتشرشده نشان می‌دهد که بیش از ۶۲۰ هزار پرونده اخراج طی سال مالی ۲۰۲۳ در دادگاه مهاجرت آمریکا تشکیل شده که حدود ۲۳۶ هزار مورد به اخراج منجر شده است؛ این رقم از ۱۸۷ هزار مورد اخراج که در دوران اوج اخراج‌ها در دولت ترامپ در سال ۲۰۱۹ رخ داد، فراتر رفت.

نیوزویک نوشت که با برآورد ۱۱.۳ میلیون مهاجر در آمریکا که وضعیت قانونی ندارند، رسیدگی به بحران مهاجرت مستلزم ایجاد تعادل بین نگرانی‌های امنیتی با ملاحظات بشردوستانه و واقعیت‌های عملی است.

البته با مرور قوانین و سیاست‌های اجرا شده در آمریکا طی سال‌های گذشته، به‌وضوح رد پای تشدید قوانین مهاجرتی در دولت جو بایدن نیز دیده می‌شود.

آخرین مورد از فرمان‌های اجرایی بایدن

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه خرداد محدودیت‌های جدیدی وضع کرد که بیشتر مهاجرانی را که بدون مجوز از مرز جنوبی آمریکا عبور می‌کنند، از درخواست پناهندگی در این کشور منع می‌کند.

کاخ سفید محدودیت‌های جدید را اعلام کرده و مدعی شد که آمریکا باید امنیت مرز‌های خود را حفظ کند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام‌ها زمانی عملی خواهند شد که سطوح بالای رویارویی در مرز جنوبی از توانایی ما برای ارائه پیامد‌های به موقع فراتر رود؛ همان‌طور که امروز چنین است؛ این محدودیت‌ها وضعیت را برای افسران مهاجرت آسان‌تر می‌کنند.

تشدید لفاظی‌ها علیه مهاجران در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا

این محدودیت‌ها زمانی که میانگین عبور‌های بدون مجوز از ۲ هزار و ۵۰۰ مورد فراتر برود اعمال می‌شوند؛ پس از آن مهاجران دیگر نمی‌توانند درخواست پناهندگی کنند. 

گروه‌های مهاجرت و حقوق بشری به سرعت این محدودیت‌ها را محکوم کرده و آن را ممنوعیت پناهندگی مشابه سیاست‌های ترامپ در زمان ریاست‌جمهوری او، خواندند. 

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU)، گفت: دولت بایدن فرمان اجرایی را اعلام کرد که به‌شدت حق قانونی مردم برای درخواست پناهندگی را محدود می‌کند و جان ده‌ها هزار نفر را به خطر می‌اندازد.

رویکرد مشابه هریس علیه مهاجران

کامالا هریس، نامزد رسمی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نیز در اوایل شهریور طی نخستین مصاحبه خود پس از پذیرش نامزدی این حزب، گفته بود که درمورد مهاجرت از مرز‌های جنوبی آمریکا رویکردی سخت‌گیرانه‌تر اتخاد خواهد کرد. 

تشدید لفاظی‌ها علیه مهاجران در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا

هریس در این مصاحبه اظهار کرد که قصد دارد بار دیگر تلاش‌های خود را برای تصویب قوانینی جامع درمورد مرز‌ها ازسربگیرد تا از این طریق، ورود مهاجران به آمریکا محدود شود؛ او همچنین گفته بود که قانون را درمورد عبور غیرقانونی از مرز اجرا می‌کند. 

نامزد حزب دموکرات گفته بود: ما قوانینی داریم که باید رعایت و اجرا شوند، قوانینی درباره افرادی که به شکل غیرقانونی از مرز‌های ما عبور می‌کنند و این باید برای آن‌ها پیامد‌هایی داشته باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *