خانواده فعال حامی فلسطین: اسرائیل مسئول مرگ عایشه‌نور ازگی ایگی است

17:53 - 17 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۹۱۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خانواده فعال حامی فلسطین: اسرائیل مسئول مرگ عایشه‌نور ازگی ایگی است
خانواده عایشه‌نور ازگی ایگی که در جریان تظاهرات در کرانه باختری اشغالی به ضرب گلوله کشته شد، خواستار تحقیقات مستقل از سوی دولت آمریکا شدند.

خبرگزاری میزان - خانواده عایشه‌نور ازگی ایگی، شهروند ۲۶ ساله آمریکایی ترک‌تبار که در جریان تظاهرات در کرانه باختری اشغالی به ضرب گلوله کشته شد، رژیم صهیونیستی را مسئول مرگ او دانسته و خواستار تحقیقات مستقل شده و در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحقیقات به از سوی این رژیم ناکافی است.

عایشه‌نور ازگی ایگی روز جمعه، ۱۶ شهریور هدف تیراندازی نظامیان صهیونیست در کرانه باختری قرار گرفت و کشته شد.

خانواده عایشه‌نور ۲۶ ساله گفتند که او در تظاهرات هفتگی علیه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در نزدیکی روستای فلسطینی بیتا شرکت کرده بود.

خانواده عایشه‌نور ازگی ایگی در بیانیه‌ای، گفتند: ما از جو بایدن، رئیس‌جمهور، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا می‌خواهیم که دستور تحقیقات مستقل در مورد قتل غیرقانونی یک شهروند آمریکایی را بدهند و از پاسخگویی کامل طرف‌های مجرم اطمینان حاصل کنند.

در این بیانیه همچنین آمده که عایشه‌نور بر اثر گلوله‌ای که در ویدیویی دیده می‌شود از سوی یک تیرانداز ارتش رژیم صهیونیستی شلیک شده بود، کشته شد.

قتل این فعال آمریکایی حامی فلسطین در حالی رخ داد که ارتش رژیم صهیونیستی از ۲۸ آگوست (هفتم شهریور) کارزار جنایت علیه مناطق مختلف کرانه باختری را آغاز و حدود ۴۰ فلسطینی را به شهادت رسانده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *