برگزیدگان هفتمین اشکواره حسینی آمل معرفی شدند

12:30 - 17 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۸۳۵
برگزیدگان هفتمین اشکواره حسینی آمل معرفی شدند
طی مراسمی در قالب آیین اختتامیه با حضور مدیران استانی و مسئولین شهری، عکاسان برگزیده هفتمین دوره اشکواره حسینی آمل معرفی و تجلیل شدند.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک عصر روز گذشته پنج شنبه ۱۵ شهریورماه جاری سالن همایش‌های دانشگاه شمال در شهرستان آمل در استان مازندران میزبان مدیران فرهنگی_هنری و تنی چند از شرکت کنندگان در هفتمین دوره اشکواره حسینی بود که برای برگزاری آیین اختتامیه هفتیمن اشکواره حسینی گرد هم آمده بودند.

این مراسم با ارایه گزارشی از سوی سمانه شیرازی به عنوان دبیر هفتمین دوره اشکواره حسینی خطاب به مدیران و حاضرین آغاز شد و ایشان با اشاره به امار شرکت کنندگان اظهار داشت: در این دوره دبیرخانه پذیرای آثار ۳۴۲ شرکت کننده از سراسر کشور بود که با کدگذاری ۳۱۸۳ قطعه فایل عکس رسیده از ایران (+عراق، بحرین و کویت) و تحویل به هیات داوران: مسعود زنده روح کرمانی، سعید محمودی ازناوه و مریم کمار در نهایت تعداد ۳۱ عکس از ۲۶ عکاس ایرانی (+عراقی) به بخش نمایشگاه راه یافت.

برگزیدگان هفتمین اشکواره حسینی آمل معرفی شدندلازم به ذکر است در میان برنامه‌های این مراسم از کتاب عکس آثار راه یافته به پنجمین و ششمین دوره اشکواره حسینی با دبیری سمانه شیرازی رونمایی به عمل آمد؛ و در ادامه اسامی عکاسان برگزیده هفتمین دوره اشکواره حسینی آمل به این ترتیب معرفی و تقدیر شدند:

رتبه نخست: هادی دهقان پور از خراسان رضوی/سبزوار، تندیس سوگواره، لوح تقدیر + ده میلیون تومان نقدی
رتبه دوم: مصطفی رودکی از تهران، لوح تقدیر + هفت میلیون تومان نقدی
رتبه سوم: امین رحمانی از قزوین/تاکستان، لوح تقدیر + پنج میلیون تومان نقدی

برگزیدگان هفتمین اشکواره حسینی آمل معرفی شدند

همچنین اسامی عکاسان راه یافته به هفتمین دوره اشکواره حسینی آمل به این ترتیب معرفی شدند:

عرفان سامان فر (۲ اثر)، علی حسینی فر، مجید حجتی، مجید خالقی مقدم، مصطفی رودکی (۳ اثر)، هدی حاج غفاری، رامین ربیعی، حجت دانشمندی، حمید سبحانی، اردلان حسنعلی زاده، امیر حسامی نژاد، امیررضا فخری، امیرحسین حسین زاده، امیرعلی نواده، سمیه آهنگرانی، مهدی وقاری، جمشید فرجوندفردا، جواد میرحسینی، رمضان پارسامنش، زهرا استادزاده، سمیرا سرایانی، مهدی ایمانی، هادی دهقان پور (۲ اثر)، امین رحمانی، حمد عبدالله (از عراق) و سعیدرضا مقصودی.

سمانه شیرازی دبیر هفتمین دوره نیز در خلال این برنامه خطاب به مخاطبین اظهار داشت: «جان واتسون» فرهنگ را این گونه تعریف می‌کند: فرهنگ عبارت است از کلیه معارف‌ها و دانسته‌ها که در جامعه وجود دارد و از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

بی شک واقعه عاشورا جاودانه‌ترین رخداد فرهنگ تشیع است که ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگ زیست انسان معاصر را جهت می‌بخشد.

مناسک مذهبی- اجتماعی با تنوع موضوعی و جمعیتی همواره مورد توجه عکاسان بوده است. عکاسی عاشورایی، علاوه بر کنکاش در تاثیر واقعه‌ای شگرف، مستندسازی از فرهنگ مذهبی بومی را نیز در بر می‌گیرد.

«اشکواره حسینی» تلاشی است در به تصویر کشیدن مناسک عزاداری سالار شهیدان، و توجه به نگاهی که در آن سعی شده است ضمن دور ماندن از وادی تکرار به ثبت زیبایی‌ها همت بگمارد.

امید که این تلاش مقبول عاشقان حضرتش افتد.»

سایر اخبار ارسالی از سوی این دبیرخانه بلافاصله پس از دریافت از طریق اتاق خبر دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک در بخش سرخط اخبار منتشر و همزمان در شبکه پیام رسان و اجتماعی این رسانه@Chiilick در تلگرام، اینستاگرام و ایکس (توئیتر سابق) بازنشر خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *