کتاب «نگاهی نو به جنگ با مرتدان» اثری تازه از علامه کورانی منتشر شد

10:44 - 17 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۸۰۸
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
کتاب «نگاهی نو به جنگ با مرتدان» اثری تازه از علامه کورانی منتشر شد
کتاب «نگاهی نو به جنگ با مرتدان» به قلم مرحوم علامه علی الکورانی العاملی و با ترجمه جواد محدثی توسط انتشارات بین الملل منتشر شد.

خبرگزاری میزان - کتاب «نگاهی نو به جنگ با مرتدان» به بررسی و توصیف دقیق جنگ‌های ردّه و نقش امیرالمومنین در آن وقایع پرداخته است. نکته قابل توجه در کتاب، نگاه نو علامه کورانی به نقش امیرالمومنین و شاگردان حضرت در فتوحات اسلامی بعد از پیامبر است. چرا که بسیاری از محدثان و مورخان، نظرات شخصی خود را دخالت داده و واقعیات را تحریف کرده اند، اما این کتاب بدین شکل نبوده و تحقیقات علامه و نوشتار ایشان، پرده برداری است از واقعیات دقیق تاریخ.

در خلاصه کتاب آمده است که:
«در ماه‌های اول بعد از شهادت پیامبر (ص) و دوران حکومت ابوبکر، قبایلی که با پیامبر دشمنی داشتند، با طُلیحه که ادعای پیامبری داشت هم‌پیمان شدند تا مدینه را اشغال و حکومت اسلامی را از بین ببرند. در آن دوران به سبب وقایع بعد از شهادت پیامبر، سپاه اسلام متحد نبود و عده زیادی از مسلمان با اعلام این موضوع که حکومت ابوبکر ناحق است، حاضر به شرکت در جنگ نبودند. وقتی ابوبکر شرایط را به این نحو دید، به سراغ امیرالمومنین رفت تا از او مشورت گرفته و از حضرت بخواهد تا هم در دفاع مشارکت داشته و هم سایر مسلمین را به حضور در سپاه مجاب کند. امیرالمومنین با اینکه حکومت وقت را قبول نداشتند، اما به دفاع از اسلام و مسلمین برخاستند.

همان مشورت‌های امام سبب شکست مرتدان و پیروزی مسلمانان شد. در دوران خلفای بعدی هم، برای مشورت به سراغ امام می‌آمدند. آن حضرت هم امور جنگ را مدیریت میکردند و هم از بین یاران خود فرماندهان و رزمندگانی را برای سپاه اسلام برمی‌گزیدند».

 انتهای پیام/


برچسب ها: معرفی کتاب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *