دادگاه صلح در دادگستری خلخال افتتاح شد

10:07 - 13 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۳۸۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادگاه صلح در دادگستری خلخال افتتاح شد
محاکم صلح دادگستری خلخال استان اردبیل در مراسمی با حضور معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان و مقامات محلی در دادگستری شهرستان خلخال برگزار شد.

خبرگزاری میزان- صادق صادق‌زاده معاون فناوری و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان اردبیل در مراسم افتتاحی محاکم صلح خلخال با بیان اینکه راه‌اندازی محاکم صلح گامی مهم در راستای دسترسی آسان مردم به عدالت است، اظهار کرد: با افتتاح محاکم صلح در دادگستری شهرستان خلخال، شاهد کاهش قابل توجه بار کاری دادگاه‌های عمومی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کوچک و دارای پیچیدگی کمتر در محاکم صلح خواهیم بود.

وی افزود: محاکم عمومی با فراغ بال و تمرکز بیشتری به پرونده‌های سنگین و پیچیده رسیدگی خواهند کرد در نتیجه رضایتمندی عمومی از دستگاه قضایی افزایش خواهد یافت.

معاون فناوری و برنامه‌ریزی دادگستری کل با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف اصلی تاسیس محاکم صلح، تشویق طرفین دعوی به حل اختلاف از طرق مسالمت‌آمیز است، تصریح کرد: با تصویب قانون جدید شورا‌های حل اختلاف، بسیاری از وظایف شورا‌ها به محاکم صلح منتقل شده است و شورا‌ها می‌توانند با تمرکز بیشتری به وظیفه ذاتی خویش که همان صلح و سازش است بپردازند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *