احتمال پیروزی افراط‌گرایان در انتخابات آلمان؛ نگرانی اقلیت‌ها از افزایش نژادپرستی

16:04 - 11 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۲۲۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
احتمال پیروزی افراط‌گرایان در انتخابات آلمان؛ نگرانی اقلیت‌ها از افزایش نژادپرستی
سیاه‌پوستان، آسیایی‌تبار‌ها و مهاجران مسلمان در آلمان بیش از هر زمان دیگری نگران قدرت گرفتن راست‌گرا‌ها و افزایش نژادپرستی در این کشور هستند.

خبرگزاری میزان - نژادپرستی و تبعیض در آلمان طی سال‌های گذشته افزایش یافته و کارشناسان همواره درباره این موضوع و پیامد‌های آن هشدار داده‌اند. 

اکنون، با افزایش حمایت از حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان یا AfD، آلمانی‌های سیاه‌پوست و مهاجران آفریقایی‌تبار به‌طور فزاینده‌ای نگران هستند.

ایالت تورینگن با ۲.۱ میلیون نفر جمعیت، انتخابات ایالتی را امروز، اول سپتامبر (۱۱ شهریور) برگزار می‌کند و حزب آلترناتیو برای آلمان که به‌عنوان یک حزب تندرو ضدمهاجر شناخته می‌شود با ۳۰ درصد در نظرسنجی‌ها پیشتاز است.

سازمان غیردولتی ازرا که به قربانیان خشونت افراطی و نژادپرستانه کمک می‌کند، در سال ۲۰۲۳ بیش از ۸۵ حمله نژادپرستانه را در تورینگن ثبت کرد؛ این ایالت در سال قبل از آن نیز شاهد ۸۸ مورد حمله نژادپرستانه بود. 

حال، با توجه به احتمال پیروزی حزب افراطی آلترناتیو برای آلمان در انتخابات امروز، سیاه‌پوستان بیش از پیش نگران هدف قرار گرفتن از سوی افراد نژادپرست هستند. 

البته تنها سیاه‌پوستان نیستند که نژادپرستی و تبعیض را در آلمان تجربه می‌کنند.

براساس مطالعه‌ای که نتایج آن به‌تازگی منتشر شده، به ۲ طور کل مهاجران در آلمان به دلیل نژادپرستی و تبعیض بیش از دیگران با خطر فقر روبرو هستند.

مطالعه مرکز تحقیقات ادغام و مهاجرت آلمان نشان داد که افزایش خطر فقر از بسیاری جهت‌ها با اشکال ساختاری، نهادی و فردی نژادپرستی مرتبط است. 

این گزارش با اشاره به این که حتی مهاجران شاغل نیز به‌طور سیستماتیک در محرومیت بیشتری قرار دارند، اضافه کرد: سیاه‌پوستان، آسیایی تبار‌ها و مسلمانان آلمان در مقایسه با آلمانی‌های بدون پیشینه مهاجرت در معرض خطر بیشتری از فقر هستند.

این مطالعه نشان داد که در حالی که نزدیک به ۱۰ درصد از آلمانی‌ها نزدیک به آستانه فقر بودند، این ارقام در میان سیاه‌پوستان، آسیایی‌تبار‌ها و مهاجران مسلمان به‌طور قابل توجهی بالاتر بود.

در میان جوامع مهاجر، ۲۶ درصد از مردان و زنان سیاه‌پوست، ۳۰ درصد و ۲۶ درصد از مردان و زنان آسیایی‌تبار، و ۴۱ درصد و ۳۸ درصد از مردان و زنان مسلمان در معرض فقر بودند.

این گزارش اضافه می‌کند که افراد دارای پیشینه مهاجرتی اغلب در طول دوران تحصیلی خود در معرض آسیب قرار می‌گیرند و همچنین به دلیل تبعیض و نژادپرستی در محیط کار با چالش‌های مختلفی روبرو هستند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *