برگزاری نشست هم‌اندیشی پاسداشت زبان و ادبیات فارسی

11:44 - 11 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۱۵۸
برگزاری نشست هم‌اندیشی پاسداشت زبان و ادبیات فارسی
عصر روز گذشته با هدف آسیب‌شناسی، رفع موانع و بررسی و تبیین دغدغه‌های موجود، نشست هم‌اندیشی پاسداشت زبان و ادبیات فارسی با حضور مدیر شبکه تهران سیما و جمعی از مجریان این شبکه برگزار شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی شبکه تهران سیما، محمد باقر اعلمی مدیر شبکه تهران سیما، در نشست هم‌اندیشی پاسداشت زبان و ادبیات فارسی به موضوع حفظ و پاسداشت زبان و ادبیات فارسی در برنامه‌های زنده و تولیدی این شبکه اشاره و تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب همواره نسبت به پاسداشت ارزش‌های زبان و ادبیات فارسی و نقش رسانه ملی در این حوزه تاکید دارند و رئیس رسانه ملی نیز ضمن تاکید، این موضوع مهم را مطالبه می‌کنند.

مدیر شبکه پایتخت در ادامه افزود: بسیاری از واژه‌هایی که در برنامه‌ها بکار می‌رود معادل فارسی متداول دارد لذا ضمن رصد و نظارت دقیق، انتظار می‌رود مجریان شبکه با مطالعه بیشتر از واژه‌های جایگزین بهره ببرند.

اعلمی همچنین از تشکیل جلسات منظم و تخصصی با موضوع زبان و ادبیات فارسی در شبکه تهران خبر داد و تاکید کرد: پاسداشت زبان و ادبیات فارسی وظیفه ملی، استانی و فردی یکایک ما به عنوان رسانه است.

در این جلسه علی اصغر حمید فر نماینده و کارشناس مرکز طرح و برنامه و ارزیابی سیما، قائم مقام و مدیران گروه‌های برنامه‌ساز، پخش و جمعی از مجریان برنامه‌های مختلف شبکه حضور داشتند و هر یک دیدگاه‌ها و دغدغه‌های موجود در این حوزه را تبیین کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: زبان فارسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *